حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ثقفی عصر جمعه در نشست بصیرتی در مصلای قدس قم بیان کرد: مهم‌ترین بهانه حوادث اخیر اقتصادی بود اما اعتراض‌های اخیر با حوادث سال ۹۶ متفاوت بود، چراکه نقطه ابتدایی حوادث ۲ سال گذشته محدود و موضوع آن نیز شمول زیادی نداشت.

وی اضافه کرد: حجم تخریب چند برابر نسبت به موارد مشابه در سال‌های گذشته از ویژگی‌های حوادث اخیر بعد از اصلاح قیمت سوخت بود.

وی اضافه کرد: برخی از افراد درگیر در این حوادث برای تخریب نهادهای عمومی از قبل آماده‌سازی و ساماندهی شده بودند و گروه‌های ساماندهی شده از روز دوم اعتراض‌های مردمی وارد میدان شدند.

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ادامه داد: لایه تحریک به‌وسیله زنان و برای افزایش احساسات مردم نخستین طراحی دشمنان درحوادث اخیر کشور بعد از اصلاح قیمت سوخت بود.

وی ابراز کرد: در کنار لایه تحریک توسط زنان، تیمی از تخریب‌کننده‌ها نیز با آموزش‌های ویژه وارد عمل شده و بسیاری از مراکز دولتی را آتش می‌زدند.

وی افزود: در کنار لایه‌های تحریک و تخریب، لایه اراذل‌واوباش نیز بدون اینکه توسط سرویس‌های غربی آموزش‌دیده باشند وارد عمل و میاندار حوادث شدند.

ثقفی خاطرنشان کرد: مساله غارت از نهادهای عمومی، فروشگاه‌ها و بانک‌ها بعد از ورود اراذل‌واوباش به میدان آغاز شد، حوادث اخیر به دلیل سازمان‌دهی و پیش‌زمینه‌های آن توطئه اخیر را بسیار خطرناک کرده بود.

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی یادآور شد: شناسایی برخی اتباع غیرایرانی و گستردگی حلقه‌های آشوب از دیگر ویژگی‌های مهم حوادث اخیر در مقایسه با حوادث سال‌های گذشته بود.

ثقفی تصریح کرد: پیوند بین حوادث لبنان و عراق و نفوذ آن‌ها به ایران از دیگر ویژگی‌های حوادث اخیر بود و با ورود مجموعه‌های اطلاعاتی این حوادث کاملا به پایان رسیده است.

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی گفت: با قطع اینترنت برخی از لیدرهای حوادث اخیر توسط پیامک و فرستادن پیک، در مسیر سازمان‌دهی جریانات اخیر اقدام کردند.

وی عنوان کرد: سرویس‌های اطلاعاتی غرب و برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مهم‌ترین پشتیبانان حوادث اخیر کشور بودند و جریان سلطنت‌طلب رسما نسبت به آموزش لیدرهای اصلی حوادث گذشته اعتراف کرد.

وی گفت:‌ ازآنجایی‌که آمریکا و غرب نتوانستند در تهدیدات نظامی و جنگ روانی به اهداف خود برسند، تهدید امنیتی اخیر را راه‌اندازی کردند.

ثقفی اظهار داشت: آمریکا تلاش داشت تا با طراحیهای مختلف با سوء استفاده از اعتراض‌ها ، شکاف بین مردم و حاکمیت را به وجود آورد.

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی گفت: آمریکا بعد از خروج از برجام راهبرد امتیاز گیری از ایران را با افزایش فشارهای اقتصادی دنبال می‌کند.

به دنبال تغییر نظام پرداخت یارانه به بنزین و اصلاح قیمت آن، گروه‌هایی از مردم برخی شهرهای کشور در اعتراض به این موضوع تجمع‌های خیابانی برگزار کردند. این تجمع‌ها در برخی شهرها با سوءاستفاده اغتشاشگران آموزش‌دیده، به خشونت کشیده و منجر به تخریب اموال عمومی و حمله به مراکز دولتی، حوزه‌های علمیه و بانک‌ها شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.