بهرام سرمست روز چهارشنبه در نخستین همایش «تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت» در سالن اجتماعات شهرداری قم، افزود: با توجه به زیرساخت‌های درمانی و همچنین مسافرپذیری این استان، گردشگری سلامت در قم به‌عنوان محور توسعه و پیشرفت توسعه می‌یابد.

وی بابیان اینکه مدیریت استان خود را متعهد به پیگیری برای حل مشکل‌های پیش روی طرح‌های بهداشتی و درمانی خیرساز استان می‌داند، گفت: طرح‌های زیرساختی بهداشتی و درمانی در حال ساخت در قم، ازنظر کیفی و فنی در کشور بی‌نظیر  است.

استاندار قم بابیان اینکه خیرین سلامت برای سلامت کشور بسیج شده و بسیجی وار اقدام می‌کنند گفت: خیرین از کیان و سلامت جامعه حراست می‌کنند.

وی با تقدیر از نقش و جایگاه علما و روحانیان در عرصه سلامت افزود: مراجع عظام تقلید در توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان صبغه طولانی دارند و در شهرهایی مانند قم به‌عنوان مهد تشیع و فقاهت، این مراجع هستند که پیش از دولت مسیر خدمت به مردم در عرصه سلامت را آغاز کرده‌اند.

سرمست بابیان اینکه خیرین سلامت بار توسعه سلامت را در کشور به دوش کشیده‌اند، افزود: در کنار تامین امنیت که یکی از ابتدایی‌ترین وظایف دولتمردان است، موضوع سلامت، یکی از مسئولیت‌های مهم دولت‌ها به شمار می‌آید که تحقق این موضوع درگرو استفاده از ظرفیت خیرین سلامت است.

وی استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران حوزه‌های مختلف توسط مسئولان را ضروری دانست و ادامه داد: سمن‌ها می‌توانند بازوانی توانمند در کنار دولت برای رفع مشکل‌های جامعه باشند که باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده شود.

سرمست بابیان اینکه مراجع عظام تقلید و روحانیت در عرصه سلامت نقش بی‌بدیلی داشته‌اند گفت: روحانیان در طول تاریخ در راستای وظیفه دینی خود در خدمت به مردم در عرصه‌های مختلف از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

وی با تأکید بر همراهی دولت با خیران سلامت، گفت: دولت کمک‌کار خیران سلامت است و مدیریت استان قم خود را متعهد به همراهی و همکاری با خیرین سلامت می‌داند و در این مسیر از هیچ کوششی برای کمک به کارهای خیرخواهانه دریغ نمی‌کند.

 ۱۲۰ خیر سلامت در قم فعالیت می‌کنند ضمن اینکه بیش از ۹۵ درصد مراکز درمانی موجود در استان با دستور و نظارت علمای دینی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.