حسین خاکی روز چهارشنبه در نخستین همایش «تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت» در سالن اجتماعات شهرداری قم، افزود: بیمارستانی در استان که دچار مشکل شدید مالی شده بود توسط یکی از علما به مجمع خیرین سلامت قم معرفی شد تا روند احیای آن بررسی شود.

وی ادامه داد: با اقدام‌های صورت گرفته توسط این مجمع، آن بیمارستان احیا و امروز به یکی از بهترین مراکز درمانی استان تبدیل‌شده است.

وی بابیان اینکه نیاز به هم‌فکری برای حل مشکل‌ها در استان وجود دارد گفت: ۱۲ مجمع خیرین در حوزه‌های مختلف در قم وجود دارد که از علما درخواست داریم تا به مجمع خیرین در حوزه خیرین مسکن‌ساز کمک کنند.

خاکی همچنین یکی از مشکل‌های بیماران را ناتوانی در تامین هزینه‌های درمان دانست و افزود: تامین هزینه بیماران موجب ارتقای روحیه آن‌ها می‌شود که مجمع خیرین استان به‌منظور کمک به تامین هزینه‌های درمانی بیماران اقدام‌های گسترده‌ای در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: تعدادی از درمانگاه‌های موقوفه ساز در حال تخریب بوده و نیازمند بازسازی هستند که باید مسئولان درمانی استان در نگهداری، احیا و بازسازی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های وقفی همت بیشتری داشته باشند.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت قم و عضو مجمع خیرین مسکن‌ساز این استان در پایان گفت: در صورت تامین زمین، این مجمع آمادگی احداث واحدهای مسکونی برای خانواده‌های نیازمند را دارد.

۱۲۰ خیر سلامت در قم فعالیت می‌کنند ضمن اینکه بیش از ۹۵ درصد مراکز درمانی موجود در استان با دستور و نظارت علمای دینی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.