سعید رضا جندقیان روز سه شنبه دردومین همایش سرمایه اجتماعی و توسعه پایدار درتالار فرهنگ پردیس فارابی دانشگاه تهران درقم اظهار داشت: در شرایطی که طبق اعلام یکی از مسئولان قضایی ۱۲ هزار ماده قانونی درکشور داریم، این آمار برای کشوری مانند فرانسه سه هزار ماده قانونی می باشد.

وی بیان داشت: با این حجم‌ از مصوبه‌ها، دستورالعمل‌ها، آیین نامه‌ها و همچنین نزدیک به ۳۰ سند توسعه و هزاران برگ سند توسعه شهری و روستایی و هزاران برگ اسناد بالادستی، درکشور با یک بیماری مواجه هستیم که حسابداران ما به خوبی آن را می شناسند. 

معاون سازمان شهرداری های کشور با بیان اینکه دولت نهم و دهم اعتقادی به قانون نداشت، گفت: ۵۴ درصد آیین نامه های اجرایی برنامه چهارم توسعه کشور توسط این دولت نوشته نشد و برنامه های پنجم و ششم توسعه نیز به نوعی دچار این بیماری و ضعف هستند، و تاکنون قوانین و آیین نامه ها تاثیری اندکی در نظام توسعه کشور داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اذعان به اینکه دانشجویان کشور اهل تحقیق های کاربردی، بنیادین و اثربخش نیستند، گفت: باید در دانشگاه ها استادان و راهنمایانی باشند که دانشجویان را به این سمت هدایت کنند. 

وی دربخش دیگری از سخنان خود برخورد با کسانی که خیانت و اختلاس نموده و با به هم ریختن آرامش، سطح سرمایه اجتماعی را به شدت کاهش می دهند ضروری دانست و گفت: این قبیل افراد سیستم مدیریتی را تخریب، اعتماد را مضمحل و پایه ها و ستون ارادت مردم به ساختار اجتماعی حاکم را به شدت نابود می کنند.

جندقیان گفت: در دنیایی که مدیریت بر اساس دانش جدیدی انجام می‌شود باید به طور کلی متغیرهای که برای ساختار و مدیریت دوران قبل است را فراموش کنیم و برای توسعه کشور تلاش بیشتری داشته باشیم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.