مجتبی محمودیان روز دوشنبه در حاشیه اختتامیه هشتمین جشنواره صنعت چاپ استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در سال‌های اخیر به دلیل افت شمار کتاب‌ها و تبدیل تراز تولید کتاب و منشورات به چاپ دیجیتال در حال گذر از چاپ انتشاراتی به چاپ بسته‌بندی هستیم.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم ادامه داد: در ۳ سال گذشته بالغ‌بر ۴۰ درصد از ظرفیت چاپ استان از چاپ منشورات به چاپ بسته‌بندی تغییر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان قم بالغ‌بر ۴۵۰ واحد صنفی و صنعتی در صنعت چاپ فعالیت داشته و نزدیک به ۵ هزار تن نیز در این صنعت شاغل می‌باشند.

وی با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری انجام‌گرفته در صنعت چاپ قم اضافه کرد: تاکنون یک هزار میلیارد تومان در صنعت چاپ قم سرمایه‌گذاری انجام‌گرفته است.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران قم تصریح کرد: در چند سال گذشته به دلیل اینکه عمده مواد اولیه و تجهیزات صنعت چاپ وارداتی است، وضعیت این صنعت به سمت نامطلوبی حرکت داشته و حال‌وروز خوشی ندارد.

محمودیان در ادامه خاطرنشان کرد: در هشتمین جشنواره صنعت چاپ استان قم از ۱۶ تن از افراد برگزیده این صنعت تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران قم ابراز کرد: افراد برگزیده بهترین کیفیت را در حوزه‌های مختلف صنعت چاپ استان در بخش‌های بسته‌بندی، پوستر و منشورات، کارتن‌سازی، جعبه سازی و نوآوری ارائه کرده بودند.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره‌های در تقویت روحیه انگیزشی چاپخانه‌داران استان موثر بوده و سبب معرفی موفق‌ترین واحدهای این صنف و ترغیب فعالان دیگر در توسعه کمی و کیفی فعالیت می‌شود.

یک هزار و ۳۰۰ ناشر، ۱۱۰ چاپخانه، رتبه نخست تولید کتاب‌های دینی و رتبه دوم کشور در چاپ کتاب، برگزاری ۱۳ نمایشگاه کتاب استانی و پنج نمایشگاه بین‌المللی کتاب، قم را استانی ممتاز در صنعت چاپ کشور کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.