علی دادگر، روز دوشنبه در مجمع سالیانه هیات تیراندازی قم در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان قم، با اشاره به جایگاه تیراندازی ایران در جهان افزود: کشورهای مختلف در رشته تیراندازی سرمایه‌گذاری‌های بسیار سنگینی انجام داده‌اند و این در حالی است که ایران باوجود تمام محدودیت‌ها در میدان‌های مختلف به مبارزه با ورزشکاران سایر کشورها رفته و در این زمینه افتخارهای بزرگی کسب کرده است.

وی اظهار داشت: درحالی‌که برای تامین ساچمه ورزشکاران با مشکل مواجه هستیم، کشور هندوستان برای چهار سال آینده ورزشکاران خود ساچمه در اختیار دارد ولی بااین‌وجود نتایج تیم تیراندازی جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر بسیار درخشان و بی‌نظیر بوده است.

وی توسعه تیراندازی را یکی از اولویت‌های این فدراسیون دانست و گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان فدراسیون تیراندازی و وزارت آموزش‌وپرورش به امضا رسیده است تا آموزش همگانی تیراندازی در دستور کار قرار گیرد.

دادگر تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه آموزش رایگان تیراندازی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت که این اقدام در راستای پشتوانه سازی برای این رشته ورزشی است.

وی اظهار داشت: کسب ۶ سهمیه ارزشمند المپیک برای نخستین بار در تاریخ فدراسیون ازجمله دستاوردهای درخشان این فدراسیون در سال جاری است و کسب ۴ سهمیه از طریق رنکینگ جهانی هدف‌گذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی جزو پنج کشوری است که تمام سهمیه المپیک خود را در مرحله اول کسب کرده است ادامه داد: تیراندازان قم از طریق رنکینگ جهانی، امکان کسب ۴ سهمیه دیگر را دارند که برای کسب این سهمیه‌ها تلاش فدراسیون ادامه دارد.

دادگر بابیان اینکه عملکرد تیراندازان کشور، موجب ارتقای جایگاه این فدراسیون در ورزش کشور شده است گفت: کسب ۲ مدال المپیک در رشته تیراندازی انتظار وزارت ورزش و جوانان و کمیته المپیک کشور می‌باشد که تلاش فدراسیون تحقق این انتظار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.