محمود سیجانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: این طرح‌ها بین ۲۰ تا بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و با به بهره‌برداری رسیدن آن‌ها تحول چشمگیری در ظرفیت صنعتی استان به وجود خواهد آمد.

وی افزود: برای این طرح‌ها که ۳۱ هزار و ۴۶۰ فرصت شغلی جدید در بخش صنعت استان ایجاد می‌کند، بیش از ۱۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام‌شده‌است.

وی ادامه داد: ۲۸۲ مورد از این طرح‌ها، بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با بهره‌برداری از آن‌ها برای ۶هزار و ۸۱۶ تن فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

سیجانی گفت:‌ برای افتتاح طرح های صنعتی بالای ۶۰ درصد استان تاکنون ۱۳هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال هزینه شده اما همچنان به ۱۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد:‌ مواد غذایی و آشامیدنی،‌ مواد شیمیایی و پلاستیکی، مبلمان و سایر مصنوعات چوبی،‌ ماشین‌آلات و تجهیزات،‌ کالاهای فلزی و وسایل نقلیه موتوری ازجمله محصولات هدف تولید در طرح‌های یادشده هستند.

ایجاد اشتغال برای پنج هزار و ۱۰۰ نفر با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ازجمله هدف‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در سال جاری است.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه(ع) قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.