آیت الله رضا استادی روز چهارشنبه درهمایش دیده‌بان شفافیت و عدالت درپژوهشکده علامه طباطبایی شهر قم،‌ بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)‌که توانستند بیشترین اعتماد مردمی را جلب کنند، موفق‌ترین عملکرد را نیز داشتند و این نشان دهنده آن است که مردم می‌خواهند همه جا عدالت باشد و با فساد برخورد شود.

وی افزود: مبارزه با فساد و گسترش عدالت، امر به معروف و نهی از منکر عملی است و درجلب اعتماد مردمی که درنظام اسلامی امری بسیار مهم است،‌ تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: درطول این سالها تلاش‌های بسیاری در راه مبارزه با فساد صورت گرفته و این جریان که اکنون موجب کاهش فساد نیز شده‌است،باید روز به روز تقویت شود.

آیت الله استادی با اشاره به این که مبارزه با فساد بر اساس اصول شرعی قواعد مشخصی دارد،‌ گفت:‌ در راه مبارزه با فساد باید به شاخص‌ها توجه داشت و اجازه نداد عده‌ای در این عرصه به دنبال سوءاستفاده باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را با وجود گروه‌ها و دیدگاه‌های متفاوت اداره کرد، اما به دلیل پایبندی به اصولی که برای خود ترسیم کرده بود، بیان نمود که هیچ‌کس برگردن من حقی ندارد.

وی با بیان این که هیچ جامعه‌ای بدون قاضی و قوه قضاییه نمی‌تواند کار خود را پیش برد،‌ گفت: قوه قضاییه باید عدالت را اجرا کند و همه باید به آن در رسیدن به این هدف کمک کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: هر کس خلافی انجام می‌دهد باید مطابق آن مجازات شود،‌ چرا که اگر بیش از حد آبرویش برده شود زمینه برای ظالم شدن وی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به لزوم روشنگری در راه مبارزه با فساد افزود: نباید در اثر اشتباه ما افراد مخلص در عرصه های مختلف از کار خود کناره‌گیری کنند و در این راه نیاز است تا همه برای خدا به وظیفه خود عمل کنند و از تهمت بی‌جا بپرهیزند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.