در این نشست صمیمی کارآفرینان استان نسبت به افزایش سواد مالی در بین عموم مردم، حمایت از صنعت پوشاک، شیلات و حمایت از ایده های کارآفرینی و انعطاف در ارائه مجوزهای کارآفرینی تاکید داشتند.

خلا فرهنگ کارآفرینی در جامعه احساس می‌شود

رئیس کانون کارآفرینی استان در این جلسه، با اشاره به ایجاد مقدمات بسترسازی برای کارآفرینی در قم تاکید کرد:هفته آخر آبان هر سال به عنوان هفته کارآفرینی نامگذاری شده است.

حسن طاهایی اضافه کرد: انسجام بخشی به کارآفرینی و جلوگیری از تشتت و موازی کاری درحمایت از کارآفرینان از اهداف اصلی راه اندازی کانون کارآفرینی استان است.

وی گفت:‌ کارآفرین واقعی فردی است که در راستای حل یکی از مشکلات اقتصادی جامعه قدم برداشته و مسیر توسعه و رفاه جامعه را فراهم کند.

رئیس کانون کارآفرینی قم بیان داشت: از یک سال و نیم گذشته توجه مجموعه مدیریت استان نسبت به مساله کارآفرینی نسبت به گذشته تقویت شده‌است.

وی اضافه کرد: کارآفرینی مساله‌ای است که خلاء و کمبود آن در سطح کشور و استان قم به صورت جدی احساس می‌شود.

وی اظهار داشت: مساله کمکهایخیرین باید در حوزه کارآفرینی تعمیم داده شود، در این شکل از کارآفرینی، اقدامات انجام شده در مسیر خیریه و عام المنفعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طاهایی اظهار داشت: در سطح استان خیرین کارآفرین ساز ساماندهی نشده در حالی که نیاز به کارآفرینی در این عرصه مهم تر است.

طاهایی تصریح کرد: موانع کارآفرینی در وضعیت کنونی در سطح استان بسیار زیاد است، شناسایی عوامل موثر در توسعه کارآفرینی باید مشخص شود.

توریست درمانی و مذهبی از ظرفیت های مهم اشتغال قم است

رئیس کانون کارآفرینی استان ادامه تصریح کرد: صنعت توریسم مذهبی، توریست درمانی، کفش و دمپایی، سوهان و فرش ۵ صنعت دارای مزیت استان در کارآفرینی است.

وی بیان داشت: مزیت توریست درمانی در قم نسبت به تهران و دیگر شهرهای همجوار ارزان قیمت بودن این صنعت در قم است.

وی تصریح کرد: جذب سرمایه های خارجی برای شرکت های دانش بنیان، احیای کارآفرینان ورشکسته، تولیدات صنایع دستی و ساماندهی کارافرینان برتر استان باید برای رونق کارآفرینی عملیاتی شود.

طاهایی خاطرنشان کرد: عدم حمایت از کارآفرینان برتر سبب شده تا بخشی از آنها به دلیل مشکلات اقتصادی راهی زندان و یا مجبور به ترک کشور شده اند.

آموزش سواد مالی از سطوح پایه در استان عملیاتی شود

وی همچنین اضافه کرد: سواد مالی در سطح آموزش و پرورش آموزش داده نمی شود که یکی از مشکلات زیرساختی کمبود روحیه کارآفرینی در سطح کشور است.

وی تاکید کرد: سواد مالی باید از سطح آموزش و پرورش برای خلق ثروت فرهنگ سازی شود، همچنین برای جذب توریست درمانی و بوم گردی باید در قم برنامه ریزی شود.

طاهایی گفت: برای اقتصادی کردن ایده های کارآفرینی باید کانون های کارآفرینی در سطح دانشگاه‌ها راه اندازی و همایش بین المللی نیز در این رابطه انجام بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد ارتباط تجاری به ویژه در زمینه صنایع دستی می توان از ظرفیت طلاب خارجی موجود در استان بهره جست.

وی بیان کرد: کارت ملاقات ویژه با استاندار با فعالان اقتصادی به کارآفرینان برتر استان نیز تعمیم داده شود.

طاهایی گفت: کانون کارآفرینی می‌تواند بازوی اجرایی دولت در انجام بسیاری از سیاست گذاری های دولت باشد.

رئیس کانون کارآفرینی استان قم اظهار داشت: برای رونق و توسعه کانون کارآفرینی استان باید مصوبات این کانون ضمانت اجرایی داشته باشد.

فرهنگ کارآفرینی در بین نسل جوان ترویج داده شود

رییس سابق کانون کارآفرینی استان قم نیز عنوان کرد:ارج نهادن به صاحبان ایده و کسب و کار مساله مهمی بوده که کارآفرینان از مسئولان استان انتظار دارند.

حمیدرضا عالمی آرانی خاطرنشان کرد: رونق تولید با حمایت پویایی مساله کارآفرینی به سر منزل مقصود و رفاه اقتصادی سرانجام می‌رسد.

عالمی ادامه داد:ایجاد ارتباط بین سرمایه گذاران، صاحبان اندیشه و بانکها از نیازهای مهمی بوده که در استان قم نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر جهان احساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کارآفرینی دربین دانش آموزان و نسل جوان از مسائل مهم در رونق کارآفرینی است.

وی ابراز کرد: کانون کارآفرینی استان آمادگی دارد تا ظرفیت بدون استفاده نیروی کار موجود در استان را در مسیر تولید و اشتغال به کار بگیرد.

مدل کارآفرینی در استان قم وجود ندارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: کارآفرینی یکی از حلقه های اصلی مسیر توسعه کشور است، عدم وجود مدل کارآفرینی از حلقه های مفقوده توسعه ایران و استان قم است.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای در حال توسعه مانند مالزی، سنگاپور، ترکیه و غیره مدل های نوین کارآفرینی را از کشورهای توسعه یافته اقتباس و آن را دنبال می‌کنند.

عالمی خاطرنشان کرد: عدم وجود فضای کارآفرینی در خانواده از نقاط ضعف استان در این مسیر است، برغم این در سطح استان کانون ها و شرکت های کارآفرینی قابل اعتنایی وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.