رضا ملک‌زاده روز دوشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: نمایندگانی که از سوی تشکل‌های مردم‌نهاد استان درانتخابات برگزیده می‌شوند بر اساس قانون دارای مسئولیت‌های متعددی خواهند شد و فعالیت آنان در شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد برای تقویت جایگاه این تشکل‌ها بسیار مؤثر است.

وی بیان کرد: این نمایندگان درجلسات متعدد استانی و ملی حضور خواهند یافت و می‌توانند نظرات خود را پیرامون اصلاح وضعیت تشکل‌ها و حمایت از آن‌ها بر اساس قوانین موجود،‌ ارائه دهند.

وی ادامه داد: نمایندگان می‌توانند انعکاس‌دهنده سطح توانایی تشکل‌های مردم‌نهاد قم درحل مسائل و مشکلات استانی و ملی باشند و ظرفیت حضور این تشکل‌ها را در عرصه‌های مختلف تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری گسترش دهند.

ملک‌زاده گفت:‌ هرچقدر نماینده‌ای که از سوی تشکل‌های مردم‌نهاد استان انتخاب می‌شود فعال‌تر باشد می‌تواند با ارائه نظرات جدید و پیشنهادهای قابل‌اجرا در جلسات رسمی و بحث‌های کارشناسی،‌ جایگاه تشکل‌ها را ارتقا بخشد و این مجموعه‌ها را به بازیگرانی فعال در عرصه‌های مدیریتی استان تبدیل کند.

وی بیان کرد:‌ بر اساس آنچه گفته شد شرکت در انتخابات شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد استان و انتخاب بهترین نماینده از سوی این مجموعه‌ها از اهمیت بسزایی برای متحول‌شدن عرصه فعالیت‌ تشکل‌ها در آینده، برخوردار است.

نخستین دوره انتخابات تعیین نماینده تشکل‌ها در شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد استان، آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

هم‌اکنون حدود ۳۰۰ تشکل مردم‌نهاد در سطح استان قم فعال‌اند که این تعداد با افزودن کانون‌های قرآنی و مؤسسات فرهنگی به ۶۴۰ مورد می‌رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.