حسن صبوری روزیکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، ادامه داد: نقطه ورودی این قطار سریع السیر درقم، از بعد از میدان ولی عصر(عج) تا میدان بقیه الله پیش بینی شده‌است.
وی اضافه کرد: ورود این قطار سریع السیر از این نقطه یک محل تلاقی به متروی شهری دارد که به ایستگاه تبادلی بین مترو و ایستگاه قطار سریع السیر تهران-قم- اصفهان تبدیل خواهد شد.
وی گفت:‌ دراین جلسه که با حضور مسولان کشوری و استان برگزار شد، مبحث تملکات و دپوی پروژه مشخص و نهایی شده‌است.
مدیرکل راه وشهرسازی قم بیان داشت: بخشی از تونل و محل دپوی پروژه قطار سریع السیر تهران- قم-اصفهان در محدوده اراضی ملی قرار داشت که اداره کل راه و شهرسازی دو زمین مورد نیاز برای ادامه پروژه را در اختیار شرکت ساخت قرار خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: مشکلی از نظر اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان وجود ندارد اما این پروژه مدتی به دلیل مشکلات ارزی در هر ۳ استان متوقف شده‌بود.
صبوری بیان داشت: این طرح طبق پیش بینی‌های صورت گرفته باید تا به امروز به پایان می‌رسید اما به دلیل وجود برخی مشکلات اعتباری، طرح‌های مطالعاتی و همچنین تغییراتی که در حوزه تهران، اصفهان و قم انجام شد با تاخیر روبه رو شده است.
قطار پرسرعت اصفهان- قم- تهران یکی از طرح‌های مهم ملی است که ۴۲۲ کیلومتر خط ریلی دارد، این طرح با اعتبار ۱۳ میلیارد یوآن (واحد پول چین) فاینانس شده است.
طرح احداث قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان یکی از استثنایی ترین طرح های راه دراستان قم است، که در زمان کمتر از یک ساعت مسافران را از قم به ایستگاه راه آهن مرکزی تهران منتقل می‌کند.
این طرح از مصوبه های سفر کاروان دولت یازدهم به قم است که با سرمایه گذاری حدود ۵.۵ میلیارد یورو اعتبار ارزی برای کل مسیر در حال احداث می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.