بهرام سرمست عصر شنبه درجلسه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  با روسای دانشگاه‌های استان قم تصریح کرد: برای رونق و جذب دانشجویان خارجی باید زیرساخت ها و کیفیت خدمات وآموزش های موجود ارتقا یابد.
وی با انتقاد از ارتباط اندک بین مراکز علمی، صنعت و مدیریت اجرایی استان گفت:‌ ارتباط سیستمی و تنگاتنگی بین مراکز دانشگاهی، جامعه و صنعت هنوز شکل نگرفته است.
وی اضافه کرد: مدیران اجرایی خود را بی‌نیاز از دانشگاه، اساتید خود را بالاتر از مدیران و صنعتگران نیز خود را بی نیاز از مدیران اجرایی و اساتید دانشگاهی می‌دانند.
استاندار قم عنوان کرد: باید خروجی دانشگاه‌های استان به کاربردی تر شدن پژوهش‌های دانشگاهی و حل مشکلات اجتماعی منتهی شود.
وی اضافه کرد: برای ارتباط بین مدیران اجرایی و مراکز دانشگاهی و حل مشکلات اجتماعی، به هر دانشگاه یک معضل و مشکل اصلی قم برای احصاء راه حل های کاربردی واگذار شده است.
سرمست بیان داشت: ارتباط بین مدیران اجرایی و مراکز دانشگاهی از ضرورت‌های مهم توسعه و پیشرفت اقتصادی و رونق تولید است.
وی اضافه کرد: برای نقش آفرینی مراکز دانشگاهی در شورای برنامه ریزی و توسعه قم به نقش و دغدغه‌های دانشگاه‌های استان توجه ویژه ای شده‌است.
استاندار قم اظهار داشت: مدیران استان حق اتخاذ هیچ تصمیمی را بدون برخورداری از پیوست‌های کارشناسی و استفاده از پیشنهادات کارشناسان ندارند.
وی خاطرنشان کرد: باید به دانشگاه‌های استان سهمی در ارائه راهبردهای عملیاتی برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی اختصاص پیدا کند.
وی تصریح کرد: بخش صنعت یکی از ظرفیت‌های اصلی استان بوده که باید نسبت به افزایش هر چه بیشتر ارتباط بین مراکز علمی و واحدهای تولیدی برنامه ریزی شود.
استاندار قم گفت: در مسیر حمایت از صنعت و واحدهای صنعتی کارت ویژه ملاقات با استاندار به فعالان اقتصادی پیش بینی شده‌است، هر یک هفته در میان بازدیدهای میدانی از واحدهای صنعتی صورت می‌گیرد.
وی بیان داشت: حوزه‌های علمیه و صنعت چاپ و نشر از ظرفیت‌های مهم استان بوده که تاکنون استفاده مطلوبی از این فرصت ایجاد شده صورت نگرفته‌است.
جزیره ای عمل کردن مشکل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی قم است
سرمست بیان داشت: دانشگاه‌های استان ظرفیت و قابلیت بسیار ویژه‌ای در مسائل زیرساختی و محیط‌های دانشگاهی نسبت به استان‌های دیگر در خود جای داده‌اند.
وی گفت: ارتباط و هم افزایی بین دانشگاه های استان ضعیف است، ظرفیت های مراکز علمی باید به سمت ساماندهی و انسجام بخشی حرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های استان در تالیف رشته‌های دانشگاهی و جذب دانشجو در مسیر هم افزایی بیشتر گام بردارند، جزیره ای عمل کردن مشکل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی قم است
استاندار قم افزود:‌نیاز به ساماندهی اساسی در مراکز آموزش عالی استان در مسائل مربوط به جذب دانشجو، هئیت علمی و محیط های دانشگاهی احساس می‌شود.
وی عنوان کرد: عدم استفاده از ظرفیت بانوان در مدیریت مراکز دانشگاهی از نقاط ضعف استان در ارتباط با مراکز علمی و موسسات آموزش عالی است.
منصور غلامی که به منظور بازدید، دیدار با دانشگاهیان و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی دانشگاهی، روز شنبه به استان قم سفر کرده است، بازدید از دانشگاه قم، نشست با رؤسای دانشگاه‌های مهم استان، شرکت در جلسه هیات امنای دانشگاه قم و دانشگاه‌های وابسته و همچنین بازدید از دانشگاه صنعتی قم را در دستور کار خود قرار داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.