حجت الاسلام و المسلمین اصغر دیرباز، روز شنبه درجلسه هیات ممیزه دانشگاه قم با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: طرح اشتغال پذیری را  از جمله اقدامهای مهم وزارت علوم است که این طرح با استقبال خوب دانشگاهیان مواجه شده‌است و درکاهش آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار موثربوده‌است.

وی ، اشتغال پذیری و تقویت این طرح را موجب افزایش اشتغال دانشگاهیان و دانشجویان دانست و گفت: با اهتمام وزارت علوم گامهایی خوبی درراستای اشتغالزایی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی انجام شده که تقویت این روند بسیار ضروری است.

وی اهتمام وزارت علوم به بعد بین المللی دانشگاهها را مورد تقدیر قرارداد و گفت: ارتقای جایگاه دانشگاه‌های کشور در بین دانشگاه‌های منطقه و جهان دردستور کار وزارت علوم است که این اقدام ارزشمند در ارتقای جایگاه علمی کشور اهمیت بسزایی دارد.

رئیس دانشگاه قم، ترویج روحیه انقلابی بودن و انقلابی ماندن درمجموعه دانشگاهی را از دیگر اقدامات ارزشمند وزارت علوم دانست و گفت: آرمان‌خواهی و انقلابی ماندن فضای دانشگاهی به عنوان یکی از اولویت‌های ترسیم شده رهبر معظم انقلاب برای دانشگاه‌ها از جمله موضوع‌های مورد تاکید دانشگاه قم است.

دیرباز توجه به توسعه دانشگاه‌های استانی را موجب گسترش عدالت آموزشی درکشور دانست و ادامه داد: جدا بودن فضای آموزشی بانوان و آقایان دردانشگاه قم موجب شده‌است تا ارتقای پایه بودجه ای این دانشگاه مورد توجه وزارت علوم قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود اساتید صاحب نام دردانشگاه قم گفت: این دانشگاه با همت اساتید خود، فضای علمی قوی را در دستور کار قرار دارد به گونه ای که اساتید این دانشگاه موفقیت‌های چشمگیر علمی در سطح کشور کسب کرده‌اند.

کلنگ زنی و آغاز عملیات عمرانی مجموعه رفاهی فرهنگی پردیس خواهران دانشگاه قم از دیگر طرح‌هایی است که توسط منصور غلامی به زمین زده شد. این مجموعه با همت و مشارکت خیرین دانشگاه ساز به منظور توسعه امکانات رفاهی و فرهنگی بانوان دانشگاهی ساخته خواهد شد.

دانشگاه قم در اواخر سال ۱۳۵۸ بر اساس تصویب شورای انقلاب اسلامی، زیر نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تحت عنوان «مدرسه عالی تربیتی و قضایی طلاب قم»تأسیس گردید.در سال ۱۳۵۹ رسماً اقدام به پذیرش دانشجو در دو رشته کارشناسی علوم قضایی و دبیری الهیات از بین طلاب دوره سطح حوزه علمیه نمود. در سال ۱۳۶۴ با تأیید شورایعالی انقلاب فرهنگی علاوه بر طلاب حوزه‌های علمیه، فارغ‌التحصیلان دوره های متوسطه نظام قدیم نیز از طریق کنکور سراسری پذیرفته شدند. در ادامه فعالیتهای آموزشی در سال ۱۳۶۷طی مصوبه ای، مرکز تربیت مدرس دانشگاه قم با هدف تربیت اساتید شایسته و کارآمد برای تدریس معارف اسلامی در دانشگاه ها، آغاز به کار نمود.
در سال ۷۶ نیز با تصویب شورای گسترش آموزش عالی مدرسه عالی تربیتی و قضایی طلاب به «دانشگاه قم» تغییر وضعیت داد و این مجموعه با ۶ رشته در مقطع کارشناسی، ۵ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته در مقطع دکتری تخصصی فعالیت خود را ادامه داد و اساسنامه جدید دانشگاه قم در سال ۷۸ در شورای گسترش آموزش عالی، به تصویب نهایی رسیدو از آن پس دانشگاه قم در چارچوب مقررات وزارت علوم به فعالیت خود ادامه داد.
هم‌اکنون دانشگاه قم با ۷ دانشکده و مرکزآموزشی، ۳ مرکز پژوهشی و فناوری، ۳۴ گروه آموزشی و پژوهشی و ۷۷ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی به فعالیت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی خود ادامه می‌دهد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.