به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین، مدیرحوزه‌های علمیه در این جلسه، با تشریح اصلاحات و تغییرات اعمال‌شده در روند اجرایی و مدیریتی حوزه‌های علمیه سراسرکشور در دوره مدیریت جدید، مسیر پیش رو را روشن و درحال پیشرفت معرفی کرد.

آیت الله علیرضا اعرافی  با تاکید برضرورت احیای رقبات و موقوفات حوزه ابراز کرد: دست‌کم هشت چالش اساسی پیش روی حوزه شناسایی شده که بیان آن‌ها درزمان محدود این جلسه مقدور نیست و لازم است چندین جلسه برای بحث و بررسی آن‌ها اختصاص یابد بنابراین درخواست می‌شود جلسه دیگری به این امر اختصاص داده شود تا در خدمت اعضای محترم جامعه مدرسین باشیم.

 وی در پایان ابراز امیدواری کرد با پیگیری و تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید بتوانیم درگام دوم انقلاب حوزه علمیه‌ی تراز تمدن اسلامی داشته باشیم.

پس از ارائه گزارش آیت‌الله اعرافی، رئیس و اعضای جامعه مدرسین از اهتمام و کوشش جهادی مدیر حوزه‌های علمیه تقدیر و تشکر کردند.

در پایان جلسه نیز مقرر شد طبق درخواست مدیر حوزه‌های علمیه، ارائه گزارش عملکرد مدیریت حوزه در جلسات آتی شورای عالی جامعه مدرسین ادامه یابد.

در حاشیه این جلسه نیز نمایشگاهی از مهم‌ترین طرح‌ها و برنامه‌های مرکز مدیریت در دوره‌ مدیریت جدید برگزار شد و اعضای جامه مدرسین از آن بازدید کردند.

در این نمایشگاه مجموعه‌ای بالغ‌بر ۷۰ جلد کتاب در چهار بخش اسناد بالادستی شامل برنامه ۵ ساله حوزه‌های علمیه، طرح آمایش حوزه‌های علمیه و نظام‌های جامع و مجموعه قوانین، آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها؛ کتابچه مهم‌ترین طرح‌های معاونت‌ها، مرکز و دفاتر ستادی مرکز مدیریت؛ متون و کتاب‌های درسی نظام جدید آموزشی حوزه و مجموعه کتاب شناخت با موضوع تجمیع آثار علمی تولیدشده در مراکز و نهادهای حوزه در عرصه علوم انسانی به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.