در یوم الله ۱۳ آبان اقشار مختلف اجتماعی شهر مقدس قم بویژه دانش آموزان خود را به میدان روح الله و مجاورت بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) رسانده و اجتماع شکوهمندی را شکل دادند.

راهپیمایان با در دست داشتن تمثال های مبارک امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و پلاکاردهایی که مطالبی با مضمون مبارزه با استکبار برآن نقش بسته بود، با فریادهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر آل سعود در صفوفی منسجم و متحد مسیر خیابان معلم، میدان شهدا و خیابان ارم را تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) را پیمودند.

مردم شهید پرور و استکبار ستیز قم با آتش زدن پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی با ندای لبیک یا خامنه ای، لا اله الا الله، الله اکبر، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، ملت عاشورایی ذلت نمی پذیرد، مرگ بر منافق و مرگ بر سازش کار و حمل پلاکاردهایی با مضمون هیهات من الذله و و آمریکا ننگ به نیرنگ تو، بار دیگر تنفر خود از توطئه های آمریکای جنایتکار و مزدوران منطقه ای استکبار را نشان دادند.

" فریاد هر آزاده نبرد با استکبار باید به پیش دشمن هوشیار بود و بیدار"، " آزادگان عالم دشمن استکبارند همیشه در مسیر عزت و افتخارند"، "نابودی اسرائیل اکنون شده فراهم رژیم مستکبران فروبپاشد از هم"، " آمریکا دشمن ایران بُود روز نبرد با او ۱۳ آبان بُود" بخشی از شعارهای راهپیمایان قمی در ۱۳ آبان بود.

جوانان پرشور و انقلابی شهر کریمه اهل بیت در این راهپیمایی پیمان بستند تا عزم راسخ خود را بیش از گذشته در پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب برای دستیابی به آرمان های رفیع انقلاب و حمایت از ملت های مظلوم جهان و مبارزه با مستکبران و دفاع از مظلومان و ستمدیدگان جزم کنند.

مردم با حمل پلاکاردها و دست نوشته هایی با مضامین مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل با تاکید بر سازش ناپذیری خود با استکبار و ایادی پلیدش بار دیگر با آرمان های شهیدان تجدید عهد نمودند.

این راهپیمایی که با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران همراه است، برخی از شخصیت ها و مسئولان از جمله آیات سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری و مرتضی حیدری فرماندار قم و سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده نیروی انتظامی قم حضور داشتند.

۱۳ آبان سالروز تبعید امام خمینی (ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران از ایران به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان توسط رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز نام‌گذاری شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.