به گزارش یکشنبه‌شب روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در جلسه شورای سازمان قطار شهری قم بابیان اهتمام و جدیت مدیران استان در اجرایی ساختن و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌کاره، اظهار کرد: تعامل و همکاری خوبی بین مدیریت استان و مدیریت شهری در این زمینه صورت گرفته است که نتایج نهایی این همکاری‌ها انتفاع عمومی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طرح قطار شهری قم جزء سه طرح اولویت‌دار استان می‌باشد، اضافه کرد:  طرح‌های قطار سریع‌السیر تهران قم اصفهان و فرودگاه قم دو طرح مهم دیگر موردتوجه مدیریت استان هستند که برای دستیابی به  پیشرفت در این سه طرح در حال پیگیری برای استفاده از تمام ظرفیت‌های ملی و استانی، هستیم.

سرمست بابیان  نقش محوری طرح‌های عمرانی استان در توسعه حمل‌ونقل قم، تصریح کرد: همه بخش‌ها با جدیت و تعامل برای حصول به مراحل پایانی طرح‌ها و بهره‌برداری از آن‌ها پیگیری مداوم داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به میزان پیشرفت طرح مترو قم، خاطرنشان کرد: تمام توان استان برای انتفاع عمومی از این طرح مهم و محوری در سطح شهر قم بکار گرفته‌شده است و امیدواریم به‌زودی شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

در این جلسه پیرامون مراحل اجرایی و بسترسازی لازم برای عملیاتی شدن طرح‌های قطار شهری قم مباحثی مطرح و دستورات لازم برای پیگیری مسائل موجود در جلسات بعدی مصوب شد.

عملیات اجرایی ساخت خط یک مترو قم در نیمه دوم سال ۸۸ بااعتباری بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد، راه‌اندازی خط یک مترو قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده است که در مرحله نخست از قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و مرحله دوم از میدان شهید مطهری تا مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی می‌شود.

طرح احداث قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان یکی از استثنایی‌ترین طرح‌های راه در استان قم است، که در زمان ۴۰ دقیقه مسافران را از قم به ایستگاه راه‌آهن مرکزی تهران منتقل می‌کند.
این طرح از مصوبه‌های سفر کاروان دولت یازدهم به قم است که با سرمایه‌گذاری ۵.۲ میلیارد یورو اعتبار ارزی برای کل مسیر در حال احداث می‌باشد؛ طرح فوق سال گذشته با اهتمام وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه‌آهن قم آغاز شد.

تفاهم‌نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه ۸۹ بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن‌ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع‌شده، از شهر قم تقریبا ۲۵ کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران ۱۲۵ کیلومتر فاصله دارد.

فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما(اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش‌نشانی، هتل‌های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش‌بینی ساخت مراکز توریستی درمانی (ساخت مراکز درمانی) ازجمله طرح‌های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی در قم است.
ساخت این فرودگاه در حال حاضر متوقف است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.