بهرام سرمست عصر یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار امام جواد (ع) استانداری با یادآوری حادثه وقوع سیل در ابتدای سال جاری در کشور و برخی نقاط قم اظهار داشت: مدیریت به‌موقع و موفقیت‌آمیز این حادثه بر اساس الگوهای مبتنی بر پیش‌بینی و پیش‌گیری و کار کارشناسانه دستگاه‌های ذی‌ربط بود.

وی بیان داشت: قم در این حادثه به استقبال بحران رفت و قبل از اینکه در خیلی از استان‌ها ستاد بحران تشکیل شود، این ستاد در قم تشکیل شد.

وی تاکید کرد: امروز اگر این جلسه را برگزار می‌کنیم، از باب این است که می‌خواهیم پیش‌بینی و پیشگیری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: مقدمه پیش‌بینی پیشگیری است، ازاین‌رو اگر هواشناسی گزارشی می‌دهد، استانداری و سایر دستگاه‌ها روی آن حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

 سرمست گفت: در جریان سیل امسال در نزد تمام ارکان نظام در استان از نمایندگان مجلس تا مراجع عظام، علما، روحانیت، امامان جمعه و ستادهای مردمی یک نوع آمادگی خاصی وجود داشت، و امروز نیز همه این جمع برای پیش‌بینی و پیشگیری آمادگی کامل دارند.

وی تصریح کرد: ضمن استقبال از آموزش‌ها و روشنگری‌ها که به‌طورقطع باید در دستور کار قرار بگیرد، سازمان مدیریت بحران قم باید قانون جدید مدیریت بحران کشور را به اعضای ستاد بحران این استان ابلاغ کند و اعضا نیز آن را با دقت مطالعه کنند.

استاندار قم ارتقای فرهنگ جامعه در پیش‌بینی و مواجهه با بحران را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در قم با روحیه تاب‌آوری خوبی برخوردار هستیم، و روحیه معنوی و خودباوری که در مردم است در بحران اخیر کمک زیادی کرد و برای بحران‌های بعدی نیز باید روی این موضوع سرمایه‌گذاری کنیم، آموزش بدهیم و آگاهی ببخشیم و مانورهایی که لازم است را برگزار نماییم تا در مواقع خطر آماده‌باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.