به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز یکشنبه در جلسه قرارگاه ۱۹ دی قم بابیان اینکه در زمینه عفاف و حجاب خلا قانونی نداریم افزود: در طول ۴۰ سال گذشته فرایندها در این زمینه مشخص‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه فعالیت‌ها در زمینه عفاف و حجاب در دو دسته اقدام‌های سلبی و ایجابی قابل انجام است گفت: این دو باید در کنار یکدیگر انجام شوند.

سرمست با تاکید بر اینکه ۲۶ دستگاه دولتی و حاکمیتی در حوزه فرهنگ عمومی دارای مسئولیت هستند افزود: به یک اقدام فراگیر و جمعی در حوزه فرهنگی نیاز داریم و هر دستگاهی باید بر اساس وظایف قانونی پاسخگو باشد و از فرافکنی پرهیز کنیم.

وی با تاکید بر هم‌افزایی بین دستگاه‌های مسئول در این راستا خاطرنشان کرد: در صورتی در تحقق برنامه‌های فرهنگی موفق خواهیم بود که عزم عمومی در بین مسئولان قوای مختلف رخ دهد.

سرمست همچنین مردمی کردن و درونی سازی فرهنگ عفاف و حجاب در بین مردم را ضمانت اجرایی برنامه‌های مسئولان دانست و تصریح کرد: اقناع عمومی برای جلب مشارکت مردم باید پیش‌زمینه هرگونه اقدام اجرایی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مکلف به برنامه‌ریزی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه عفاف و حجاب شده است گفت: نهادینه کردن برنامه‌های عفاف و حجاب باید در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.