به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سید محمد سعیدی روز یکشنبه در دیدار جمعی از مدیران و مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه قم اظهار کرد: در طول تاریخ نیز برخی از شخصیت‌ها بودند که مشکلاتی هم داشتند اما مکان و مالی را وقف کرده که آن مکان و مال امروز هم ماندگار است و در راستای تبلیغ فرهنگ دین مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی از وقف به‌عنوان یکی از مصادیق تقوا نام برد و اضافه کرد: ما باید بر اساس انقلاب، دین و سنت دیرپای جامعه اسلامی با درایت بیشتری به دنبال تبلیغ وقف باشیم.

امام‌جمعه قم با اشاره به این‌که واقفان طی ۲ ماه محرم و صفر رخدادهای ارزشمندی را رقم زدند گفت: در قرآن کریم مردم به بهترین اعمال فراخوانده می‌شوند؛ اگر قرار است وقف برای مردم ماندگار باشد باید کلی‌تر و علمی‌تر شود تا منافع آن نیز بیشتر شود، علم و فناوری موضوع مهمی است که مردم به‌صورت مستمر با آن در ارتباط هستند.

وی با تاکید بر اینکه نخبگان بر اساس نیازهای علمی کشور حرکت خود را دنبال کنند، عنوان کرد: برخی از وقف‌ها می‌تواند کشور را از وابستگی به نفت نجات دهد؛ به همین علت استفاده از ظرفیت وقف در حوزه علم، پژوهش و خودکفایی اهمیت بسیاری دارد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه مردم باید نتیجه وقف خود را مشاهده کنند، مطرح کرد: هرچند موضوع موقوفات، مردمی است و باید با محوریت مردم دنبال شود اما متصدیان و دولتی‌ها نیز باید حمایت لازم را از وقف داشته باشند و عمل به نظر واقفان را تسهیل کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.