محمد حسن نادری عصر پنجشنبه  درگفت وگو با خبرنگاران در قم بیان کرد: دبیرخانه جشنواره پانزدهم قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از بهمن ماه ۱۳۹۷ کار خود را آغاز کرد.
وی افزود: دبیرخانه جشنواره پانزدهم با ارسال فراخوان و ثبت نام از دانشجویان، مدرسان و کارکنان در شش بخش آوایی(شفاهی)، کتبی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری و در ۳۴ رشته فعال شد.
وی گفت:‌ پس از ثبت نام و شرکت دانشجویان و کارکنان و مدرسان در این جشنواره در مجموع ۱۰۰۳۱ نفر در این مسابقات شرکت کردند که تعداد دانشجویان ۸۴۹۸ تن و بقیه اساتید بودند.
نادری بیان کرد: در بخش شفاهی ۸۳۷تن ، در بخش کتبی ۷۸۹۸ تن، در بخش هنری ۶۸۵ تن، در بخش ادبی، ۲۶۴ تن، در بخش پژوهشی ۴۲۸ تن و در بخش فناوری نیز ۱۸۹ تن شرکت کردند.
وی با ذکر این مطلب که بخش کتبی در دو سطح دانشجویان و مدرسان و کارکنان برگزار شد، گفت: ۱۸ کتاب در این دو بخش به عنوان منبع مطالعاتی و مسابقات اعلام شد.
وی با اشاره به ویژگی‎‏های پانزدهمین دوره این جشنواره یادآورشد: تقویت خدمات و امکانات سامانه جامع جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی و توجه ویژه به تولید و خلق آثار هنری، پژوهشی و فناوری با تدوین موضوعات و مفاهیم اختصاصی پانزدهمین جشنواره از جمله ویژگی‏های این دوره بوده‌است.
 نادری گفت: برگزاری متمرکز داوری آثار و تک مرحله‎ای شدن داوری بخش شفاهی در رشته‎های ترتیل، تحقیق، حفظ ۲، ۵، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء، دعاخوانی، مناجات‎خوانی، تواشیح و اذان، با هدف یکسان سازی سطوح داوری از دیگر ویژگی‎های خاص این دوره بوده است.
نادری با ذکر این مطلب که ۱۱۱ نفر در این مسابقات به عنوان برگزیده انتخاب و تجلیل می‎شوند، اظهارکرد: برگزاری برنامه مهارت افزایی ویژه برگزیدگان، غبارروبی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و ویژه برنامه‎های علمی و معنوی از دیگر برنامه‎هایی است که در حاشیه اختتامیه پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در قم انجام می‎شود.
مراسم اختتامیه این جشنواره قرآنی با پیام آیت الله سبحانی، سخنرانی آیت الله اعرافی و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برگزار خواهد شد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.