سردار غلامرضا جلالی عصر پنجشنبه درحاشیه رونمایی از جدیدترین تجهیزات پدافند غیرعامل قم درگفت و گو با خبرنگاران افزود:‌ از آنجایی که توسعه شهری قم در یک بازده زمانی کوتاه انجام گرفته، موضوع ایجاد زیرساخت‌های پدافند شهری در آن ضرورت پیدا کرده است.
وی  اضافه کرد: با توجه به شکل گیری و توسعه سریع شهر نشینی درقم، زیرساخت های موجود در زمان تهدید و حادثه پاسخگو نیست.
وی گفت: حل مشکل و معضل وابستگی زیرساخت‌های اساسی به یکدیگر در شرایط خاص در قم از دیگر اولویت های اساسی پدافندی در این استان می‌باشد.
جلالی  اضافه کرد: با برنامه‌های پدافندی باید روندی در استان دنبال شود که  اگر مشکلی در یکی از زیرساخت‌های اساسی ایجاد شود به روند خدمات رسانی در زیرساخت‌های مهم دیگر چون برق، آب، گاز و غیره منتهی نشود.
وی  اهمیت استقلال در خدمات رسانی زیرساخت های اساسی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: درخصوص کاهش وابستگی زیرساخت‌های اساسی به یکدیگر باید چاره اندیشی شود.
وی گفت:‌ با توجه به حجم بالای دام موجود در قم و تبدیل شدن آن به یکی از مراکز عمده تبادل دام، پدافند زیستی باید در این استان توسعه و تقویت شود.
جلالی خاطرنشان کرد: مساله پدافند زیستی برای مدیریت تهدیدات احتمالی باید در طرح جامع پدافند غیرعامل استان و در دستور کار تمام دستگاه‌های اجرایی قم به ویژه شهرداری، دامپزشکی و بخش بهداشت و درمان قرار بگیرد.
سردار غلامرضا جلالی رییس پدافند غیرعامل کشور در سفر به قم با حضرات آیات جوادی آملی و علوی گرگانی از مراجع تقلید، آیت الله سعیدی امام جمعه قم، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران دیدار و در جلسه پدافند غیرعامل قم در استانداری قم شرکت کرد.
رونمایی از آخرین تجهیزات پدافند غیرعامل قم از دیگر برنامه های رییس پدافند غیرعامل در این استان بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.