امیر پیروزیان روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته بیمه سلامت در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت طرح‌های مختلفی را به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۹۰ درصد جمعیت کشور معادل ۴۰ میلیون تن تحت پوشش یکی از بیمه‌های سلامت قرار دارند، از اجباری شدن بیمه سلامت برای کل جمعیت کشور خبر داد و گفت: هدف این طرح ایجاد زمینه و فضای لازم برای ۱۰ درصد از جمعیت که به دلیل نداشتن بضاعت مالی و یا مسائل دیگر تحت پوشش بیمه سلامت نیستند است تا از طریق به کارگیری اهرم‌های تشویقی به بیمه سلامت ملحق و از مزایای آن بهره مند شوند.

این مقام سازمان بیمه سلامت کشور اولویت نخست این طرح را افراد کم درآمد و آسیب پذیر عنوان کرد و گفت: دهک های درآمدی ۱، ۲ و ۳ به صورت رایگان بیمه خواهند شد و حق بیمه آنها به طور کامل از طرف دولت پرداخت می‌شود.

وی گفت: مسئولیت ارزیابی وسیع برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، و بر اساس نتایجی که این وزارتخانه به بیمه سلامت اعلام خواهد کرد، متقاضیان می توانند از مزایای آن استفاده کنند.

پیروزیان با بیان اینکه کل جمعیت بیمه شده در پنج صندوق مختلف توزیع شدند و خدمات دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن کارمند دولت و ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن نیز تحت پوشش صندوق روستایی و عشایری قراردارند.

وی تعداد تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان را ۵۸۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن نیز تحت پوشش بیمه سلامت همگانی می‌باشند.

وی با اشاره به صندوق بیمه سایر اقشار یادآور شد: مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی، خانواده شهیدان، طلاب و دانشجویان که به هر دلیلی در چهار صندوق دیگر نمی گنجند، در این صندوق قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه حق بیمه افراد تحت پوشش صندوق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار تن و همچنین سلامت همگانی به صورت رایگان است، افزود: ۸۵ درصد افراد تحت پوشش بیمه سلامت به طور رایگان بیمه می‌شوند، و چون منابع آن باید توسط دولت تامین شود، چالش مدیریت منابع و مصارف را جدی تر می‌کند.

وی گفت: در سال ۹۷ جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت ۱۴۸ میلیون بار به مراکز درمانی مراجعه کردند، که برای این خدمات دهی ۱۴۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده‌است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده را مورد توجه قرار داد و گفت: در این طرح که هم اکنون در حال توسعه است،۶ هزار و ۷۵۰ پزشک، یک هزار و ۸۰۰ دندانپزشک و پنج هزار و ۴۵۰ ماما مشارکت دارند، و ۱۲ خدمت مختلف پزشکی، دنداپزشکی، دارویی، مکمل دارویی، آزمایش و تصویربرداری ارائه می‌شود.

وی هزینه سالانه طرح مذکور را ۲۸ هزار میلیارد ریال دانست و گفت: این طرح برای تعمیم یافتن به صندوقهای مختلف از توجه ویژه ای برخوردار است، به گونه ای که خدماتی که به روستاییان داده می‌شود، از سرانه سه میلیون و ۱۰۰ هزار ریالی بهره مند می‌باشد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1283830
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.