علی چهرقانی دبیر حزب اسلامی کار در استان قم و بازرس خانه احزاب این استان، با بیان اینکه احزاب بازوی اجرایی نظام و پل بین مردم و مسئولین هستند، گفت: فعالیت احزاب در بالارفتن مشارکت مردمی بسیار تاثیرگذار است و باعث شور افزایی در انتخابات می‌شود.

وی با اشاره به این که ۴۸حزب در استان قم مجوز فعالیت رسمی از استانداری و فرمانداری قم دارند، گفت: از این تعداد ۲۶حزب اصلاح‌طلب، اعتدال‌گرا و مستقل هستند و ۲۲حزب نیز گرایش اصول‌گرایی دارند.

بازرس خانه احزاب استان قم، افزود: در کشور بهای زیادی به احزاب داده نشده است تا بتوانند ظرفیت خود را نشان دهند و اغلب به صورت مقطعی علی‌الخصوص در انتخابات فعالیت احزاب دیده می‌شود، در صورتی که فعالیت احزاب، محدود به زمان انتخابات نیست و در موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می‌توانند در سطح جامعه تاثیرگذار باشند.

دبیر حزب اسلامی کار استان قم تصریح کرد: اگر در چارچوب قانون اساسی به احزاب آزادی داده‌ شود، احزاب نقش اساسی در جامعه ایفا می‌کنند و در آگاه‌سازی مردمی تاثیر بسیاری خواهند داشت؛ بها دادن به احزاب موجب پیشبرد اهداف کشور در موضوعات و مباحث مختلف خواهد شد که این به سود کشور است.

وی در خصوص آگاهی مردم در خصوص احزاب و فعالیت آن‌ها، گفت: در کشور کار هیئتی نهادینه شده است ولی کار حزبی هنوز در بین مردم شناخته شده نیست و جا نیفتاده است؛ البته نسبت به گذشته، وضعیت احزاب و نگاه به کار حزبی، بسیار بهبود یافته است، ولی همچنان باید در آگاهی بخشی مردم نسبت به احزاب و اقداماتشان تلاش صورت گیرد.

تخلفی از احزاب قم گزارش نشده است

بازرس خانه احزاب قم در خصوص میزان تخلف احزاب در قم، اظهار کرد: احزاب تلاش می‌کنند تخلف نکنند، زیرا در یک ساز و کار مشخص فعالیت می‌کنند و از فیلترهای مختلفی نیز عبور می‌کنند، به همین دلیل میزان تخلف احزاب بسیار پایین است و در مدت ۲سال اخیر، تخلفی از احزاب قم مشاهده یا گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه احزاب بازوی اجرایی نظام و پل بین مردم و مسئولین هستند، ادامه داد: افراد متخصص و متعهد در احزاب فعالیت می‌کنند و احزاب در خصوص عملکرد خود باید پاسخگو باشد، این مزیت کار حزبی است که سبب می‌شود اقدامات در احزاب کارشناسی شده باشد.

چهرقانی خاطرنشان کرد: امکانات و اختیارات بین احزاب در قم، به صورت برابر نیست، گروه‌هایی هستند که خود را صاحب اختیار می‌دانند و از فرصت‌های خود استفاده می‌کنند ولی برخی گروه‌ها و حزب‌ها طبق سابقه‌ای که در گذشته وجود داشته، باید محتاطانه عمل کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

وی در خصوص تاثیر احزاب بر بالارفتن مشارکت مردمی و شورافزایی در انتخابات، بیان کرد: برنامه‌های احزاب در بالارفتن مشارکت مردمی بسیار تاثیرگذار است و باعث شور افزایی در سطح جامعه می‌شود؛ اگر فعالیت احزاب محدود نشود و طبق قانون به آن‌ها آزادی عمل داده شود تا برنامه‌های خود را اجرایی کنند، انتخابات پر شور برگزار خواهد شد و شاهد مشارکت حداکثری خواهیم بود.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان قم در خصوص اقدامات احزاب برای انتخابت پیش‌رو، تصریح کرد: برنامه‌ریزی احزاب برای انجام اقدامات در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، آغاز شده است ولی برنامه‌های رسمی تاکنون اجرایی نشده است؛ بزودی فعالیت‌ها و اقدامات احزاب آغاز می‌شود و احزاب در سال جاری دلگرمی بهتری برای فعالیت نیز دارند.

وی گفت: هیئت‌های نظارت و اجرایی انتخابات، نباید سخت‌گیری داشته باشند و طبق چارچوب قانون و با عدالت رفتار کنند تا مشارکت مردمی نیز افزایش یابد و شاهد یک انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری باشیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1283824
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.