محمدرضا فخاریان قمی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته بیمه سلامت در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: کل هزینه درمانی صورت گرفته توسط بیمه سلامت قم در سال گذشته یک میلیارد و ۹۴۳ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال بوده و میانگین ماهانه هزینه‌های بیمه سلامت استان نیز ۱۶۲ میلیارد ریال است.

قم دارای ۹۲۶ بیمار خاص شامل ۳۷۲ تن ام‌اس، ۲۷۱ تن بیمار دیالیز، ۱۴۵ بیمار پیوند کلیه، ۸۹ تن تالاسمی و ۴۸ تن هموفیلی است.

وی با اشاره به اینکه ۶۲ هزار و ۲۰۷ تن از کارمندان دولت افراد تحت پوشش بیمه سلامت قم را تشکیل می‌دهند، بیان داشت: ۶۸ هزار و ۹۲۰ تن از مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی، خانواده شهیدان، طلبه‌ها و دانشجویان نیز تحت پوشش بیمه مذکور می‌باشند.

وی اضافه کرد: ۵۲ هزار و ۹۹۲ از جمعیت قم تحت پوشش بیمه روستایی و ۳۶ هزار و ۴۲ تن نیز تحت پوشش بیمه ایرانیان هستند.

وی تعداد افراد تحت پوشش بیمه همگانی را ۱۳۸ هزار و ۹۰۹ تن عنوان کرد و گفت: پنج هزار و ۳۶۵ تن نیز تحت پوشش بیمه اتباع می‌باشند.

 فخاریان قمی با اشاره به ۶۶۰ مرکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت استان گفت: این تعداد شامل بیمارستان، آزمایشگاه، مراکز تصویربرداری فیزیوتراپی، داروخانه و پزشکان عمومی، متخصص و فوق متخصص است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این آیین با تاکید بر ضرورت توجه اداره کل بیمه سلامت قم به پرداخت بدهی‌های معوقه خود بیان کرد: بدهی‌های بیمه سلامت قم به دانشگاه علوم پزشکی قم و مراکز خصوصی طرف قرارداد طی سال گذشته و امسال انباشته‌شده و این موضوع مشکل‌هایی را پدید آورده است.

سید حسن عادلی همچنین موضوع کاهش هزینه‌ها از سوی بیمه سلامت و مشتری‌ها و دریافت‌کنندگان خدمات آن را حائز اهمیت دانست و گفت: گام برداشتن دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سمت الکترونیکی کردن فرآیند ارائه خدمات درمانی می‌تواند گام موثری در این زمینه باشد و باید زودتر به نتیجه برسد.

سوم تا نهم آبان به‌عنوان هفته بیمه سلامت نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.