در این آیین که با نوحه خوانی و ذکر مصیبت مداح اهل بیت همراه بود، استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی با بیان اینکه امام علی بن موسی الرضا (ع) از مهربان ترین امامان معصوم می باشد، اظهار داشت: یاد و نام امام رضا باعث شادی قلب های مومنان می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی بیان داشت: هم و غم های موجود در دل هر انسانی به برکت زیارت قبر نورانی آن امام همان برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه امام رضا(ع) در میان ائمه اطهار خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص)‌پس از حضرت زهرا (س) امام رضا را نیز پاره تن خود خطاب کردند و فرمودند پاره تنم در خراسان دفن می شود، و هر کس او را زیارت کند غم ها از دل او می‌رود.

وی اضافه کرد: از امام هادی (ع) نیز نقل است هر کس غسل کند و ‌نماز و دعای زیارت جدم حضرت رضا(ع) را بخواند ضمانت می‌کنم، به حوایج و نیازهایش برسد.

وی گفت: حضرت امام رضا (ع)‌نیز فرمودند هر کس من را زیارت کند، در شداید و گرفتاریهای  آخرت دست او را می گیرم از این رو کمک امام در این دنیا چیزی دور از انتظار و غیر ممکن نیست.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: زیارت امام رضا (ع)‌گناهان انسان را اگر حتی به اندازه همه ریگ‌های کره زمین و برگ تمامی درختان باشد، می‌آمرزد.

وی گفت: امام رضا(ع) می‌فرمایندد، امام و ولی خدا مانند پدر برای پیروانش دلسوز است و مَثل ما و شیعیانمان مانند دو برادری است که از یک مادر متولد شدند.

وی ادامه داد: طبق روایت امام هشتم، امام مانند یک مادر برای افراد جامعه دغدغه دارد، و همگان باید در تمام ابتلائات و سختی های زندگی به امام پناه ببرند.

در این آیین برخی از شخصیت های برجسته حوزوی از جمله حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و محمد محمدی عراقی رئیس دفتر رهبر انقلاب در قم حضور داشتند.

قم در سالروز شهادت هشتمین پیشوای شیعیان جهان حضرت ثامن الحجج(ع) غرق در سوگ و ماتم است و جمع کثیری از ارادتمندان و محبان اهل بیت در قالب دسته ها و هیات های مذهبی با حضور در اماکن مهم این شهر مقدس به ویژه حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان، مساجد، حسینیه ها، تکایا و بیوت علما و مراجع تقلید برای غربت و مظلومیت آن امام همام اشک ماتم می‌ریزند.

امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان در یازدهم ذی القعده سال ۱۴۸ هجری قمری در خانه امام موسی کاظم (ع) و نجمه (تکتم) در مدینه منوره متولد شد. نام ایشان «علی» و لقب مشهورش «رضا» و کنیه معروفش «ابوالحسن» است.

پیشوای هشتم (ع) پس از شهادت پدر بزرگوارش امام کاظم (ع) عهده‌دار مقام امامت شد و مدت امامت ایشان، حدود ۲۰ سال طول کشید و سرانجام در آخر صفر ۲۰۳ هجری قمری با نیرنگ مامون مسموم شد و به شهادت رسید و پیکر مطهر آن امام همام در شهر مقدس مشهد به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.