رسول منعم روز شنبه درجلسه مجمع سالانه هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی قم بیان داشت: این قبیل از رشته‌های ورزش روستایی می‌تواند در افزایش روحیه نشاط اجتماعی موثر باشد.
وی در ادامه بیان کرد: نیاز به آموزش در سطح روستاهای استان از نیازهای اساسی و غیرقابل انکار ورزش روستایی و بازی های بومی محلی است.
وی اضافه کرد: ضعف استان در بحث آموزش در رابطه با ورزش‌های بومی محلی باید با یک برنامه‌ریزی مدون و دقیق جبران شود.
مدیرکل ورزش و جوانان قم بیان داشت: عملکرد ورزش روستایی و بومی محلی باید در قالب توسعه ورزش همگانی مورد ارزیابی قرار بگیرد.
وی با اشاره به ظرفیت مطلوب بخش کهک درورزش‌های روستایی گفت: بخش کهک و مجموعه های ورزشی موجود در آن ظرفیت میزبانی از مسابقات کشوری را دارد.
بخش  کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم ۳۰ کیلومتر است، این بخش دارای ۲ دهستان کهک و فردو و ۱۸ روستا می‌باشد.
منعم تصریح کرد: هیات ورزش روستایی قم، میزبانی از مسابقات کشوری، آموزش و ارزیابی عملکرد را به صورت جدی در سال ۹۸ دنبال کند.
وی گفت: برگزاری مجامع سالانه هیات‌های ورزشی از هدف‌گذاری‌های اداره کل ورزش و جوانان قم بوده و از ابتدای امسال مجمع سالانه ۱۵ هیات ورزشی استان برگزار شده‌است.
وی اظهار داشت: توسعه و تقویت ورزش روستایی در سطح روستاها علاوه بر افزایش روحیه نشاط سبب شناسایی استعدادهای موجود و افزایش تعداد مدال آوری های استان در مسابقات ملی و بین المللی می‌شود.
منعم تاکید کرد: توسعه کمی جمعیت ورزشکاران روستایی و افزایش فضاها و مجموعه‌های  ورزشی از موفقیتهای فدراسیون ورزش روستایی کشور در سطح استان قم با همکاری هیات  ورزش روستایی و بازیهای ملی محلی بوده‌است.
مدیرکل ورزش و جوانان قم تاکید کرد: مجموعه مدیریت استان نسبت به توسعه سرانه ورزشی برای افزایش نشاط اجتماعی اتفاق نظر دارند.
وی بیان داشت: سند افق ۱۴۰۴ ورزش همگانی به تصویب استان رسیده و هدف‌گذاری های استان و نقش بخش خصوصی در آن سنجیده شده است.
منعم تصریح کرد: از سال آینده یکی از ملاکهای ارزیابی مدیران دستگاه های استان در جشنواره شهید رجایی، میزان رشد و توسعه در شاخص ورزش به ویژه ورزش های همگانی خواهد بود.
وی بیان داشت: توجه به ورزش محلات و ورزش روستایی با دستور مستقیم استاندار باید در سطح استان و با همکاری دستگاه های اجرایی عملیاتی شود.
در مجمع سالانه هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی نسب به توسعه زیرساختی و افزایش مباحث آموزشی در سطح روستاهای قم تاکید شد.
بر اساس آمارهای ارائه شده توسط اداره کل ورزش و جوانان قم، ۲۱ درصد ازکل جمعیت این استان معادل ۲۳۰ هزار تن فعالیت ورزشی انجام می‌دهند.
۵۵ هزار ورزشکار زیر مجموعه ۴۳ هیات ورزشی در قم ساماندهی شده‌است.
طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، استان قم جمعیتی حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر دارد که بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ نفر از جمعیت این استان در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار در مناطق روستایی قم زندگی می کنند. بر اساس این نظرسنجی قم دارای ۱۳۱ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.