فعالیت ۷ هزار و ۳۰۰ واحد دامداری، امضای قرارداد ۲۵ طرح میان دانشگاه‌ها و صنعت، لزوم افزایش ۲ برابری کیوسک‌های مطبوعاتی، نیاز به ساخت سالانه ۳۰ مدرسه برای دانش آموزان جدیدالورود، جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر توسط راه‌آهن، حضور ۱۰ درصد جمعیت قم در مراسم اربعین، استفاده ۲۵ هزار دانش‌آموز قمی از سرویس مدارس،  وحدت و هماهنگی لازمه مدیریت شهری، اجرای ۱۷ طرح کلان، قمرود قطب پرورش شتر، پرداخت ۱۶۰میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید، اختصاص ۹۶۲ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸، اختصاص ۱۲ درصدی ظرفیت مدارس به دانش آموزان اتباع، ارسال ۳۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره مطبوعات و تدوین طرح برگزاری نمایشگاه ملی مطبوعات دینی  از دیگر اخبار هفته گذشته این استان است.

آمادگی برای ساخت نخستین شهرک تولید برق خورشیدی کشور  

استاندار قم، با بیان اینکه قم آماده احداث نخستین شهرک برق خورشیدی کشور است، گفت: یک هزار هکتار زمین از اراضی استان درآزادراه قم - تهران و در مجاورت دریاچه نمک برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی جانمایی شده ‌است.

بهرام سرمست هفته قبل درآیین افتتاح پنج طرح صنعتی در پست ۲۳۰ کیلووات نیزار، تامین برق را مهم‌ترین زیرساخت توسعه صنعت دانست و افزود: توجه به انرژی‌های خورشیدی و پاک با توجه به اینکه استان قم سالانه ۲۲۰ روز آفتابی داراست، ضروری می‌باش

ایجاد ۶ هزار مترمربع فضای مسقف در حرم مطهر   

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: ساخت شبستان امیرالمومنین(ع) حرم مطهر کریمه اهل ‌بیت(ع) ۶ هزار مترمربع فضای مسقف در اختیار زائران قرار خواهد داد.

هادی محمودنژاد هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از اواخر سال گذشته با آزمایش‌های گوناگون ژئوتکنیک و ژئوفیزیک ساخت شبستان حضرت امیرالمومنین(ع) شروع شد.

فعالیت ۷ هزار و ۳۰۰ واحد دامداری  

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ در حال حاضر هفت هزار و ۳۰۰ واحد دامداری صنعتی، نیمه‌صنعتی و سنتی در قم فعالیت می‌کنند.

علی‌اصغر همت هفته قبل در گفت‌وگو با ایرنا افزود:‌ در مجموع این دامداری‌ها؛ ظرفیت پرورش ۷۲۸ هزار راس دام سبک و سنگین را دارند که نشان‌دهنده جایگاه ویژه قم در بخش دامپروری کشور است.

امضای قرارداد ۲۵ طرح میان دانشگاه‌ها و صنعت  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم؛ ‌ تعامل شکل گرفته میان مرکزهای علمی و صنعتی استان را کم نظیر دانست و گفت: قرارداد ۲۵ طرح مورد نیاز صنعت استان میان دانشگاه‌های مادر قم و واحدهای صنعتی به امضا رسیده‌ است.

محمود سیجانی در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه آسیب‌شناسی برخی صنایع استان توسط دانشگاه‌های استان در حال مطالعه است، افزود: قراردادهای امضا شده در حوزه پلاستیک، کفش و دمپایی و سنگ به منظور آسیب‌شناسی، ‌ ارائه راهکارهای علمی برای ارتقای بهره‌وری و تلاش برای داخلی‌سازی برخی تجهیزات مورد نیاز این صنایع است.

لزوم افزایش ۲ برابری کیوسک‌های مطبوعاتی  

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با اشاره به وجود ۲۰ کیوسک مطبوعاتی در این شهر گفت: نیاز قم افزایش حداقل ۲ برابری کیوسک‌های مطبوعاتی است که تا کنون همکاری مناسبی در این زمینه انجام نشده است.

محمدجواد محرابی  در گفت وگو با ایرنا افزود: تعدادی از این کیوسک‌ها، به دلیل جانمایی نامناسب غیرفعال هستند که این موضوع متناسب با شان و جایگاه قم نیست.

نیاز به ساخت سالانه ۳۰ مدرسه برای دانش آموزان جدیدالورود  

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: برای پاسخ به نیاز فضای آموزشی دانش آموزان جدیدالورود در این استان، باید سالانه ۳۰ مدرسه معادل ۳۶۰ کلاس درس احداث شود.

محسن پورگلیان هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: میانگین سرانه آموزشی کشور ۵.۲ مترمربع  و در استان قم با یک مترمربع کمتر، به ازای هر دانش‌آموز ۴.۲ مترمربع فضای آموزشی موجود است.

جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر توسط راه‌آهن  

مدیرکل راه‌آهن قم گفت: یک‌میلیون و ۲۰۸ هزار و ۵۰۵ تن در نیمه اول امسال توسط راه‌آهن قم به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شدند.

محسن اعتماد هفته پیش درگفت‌وگو با ایرنا افزود: در این مدت ۵۱۷ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۶۴ نفر کیلومتر توسط راه‌آهن جابه‌جا شده ‌است.

حضور ۱۰ درصد جمعیت قم در مراسم اربعین  

مدیرکل حج و زیارت قم، با اشاره به ثبت نام ۱۳۰ هزار تن از مردم این استان سامانه سماح گفت: ۱۰ درصد جمعیت قم در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلا حضور داشتند.

مهدی صالحی هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: بیشترین ثبت‌نام زائران اربعین امسال در سامانه سماح حج و زیارت نسبت به جمعیت هر استان، ‌ مربوط به قم بود.

استفاده ۲۵ هزار دانش‌آموز قمی از سرویس مدارس  

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش قم گفت: در سال تحصیلی جاری ۲۵ هزار دانش‌آموز این استان از سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزی استفاده می‌کنند که نسبت به پارسال پنج هزار تن افزایش ‌یافته است.

رضا شاهسواری هفته قبل در گفت‌وگو با ایرنا ‌افزود: نرخ سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با تشکیل کارگروه ماده ۱۸ تعیین و مقرر شد این نرخ نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته باشد.

اطلاع‌رسانی دستاوردهای دولت به مردم  

معاون سیاسی، ‌ امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت:‌ مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، دستاوردهای دولت را برای مردم تبیین و روحیه امید را در دل آنها تقویت کنند.

بیژن سلیمان پور هفته گذشته با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرنا افزود: واقعیت آن است که توجه و اهتمام جدی برای بیان دستاوردهای دولت حداقل متناسب با کارهای ارزشمند انجام‌ شده، ‌ وجود ندارد و تنها نواقص و محدودیت‌هایی که بسیاری از آنان ریشه در گذشته دارد به ‌حساب دولت نوشته می‌شود.

وحدت و هماهنگی لازمه مدیریت شهری  

شهردارقم وحدت و هماهنگی را لازمه مدیریت شهری برشمرد و گفت: رویکرد شهرداری همکاری با دستگاه‌های گوناگون است، اما برخی به دنبال حاشیه‌سازی علیه شهرداری هستند.

سید مرتضی سقاییان نژاد در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم افزود:‌ انتخابات نزدیک می‌باشد و این موجب شده است تا بعضی افراد دست به اقدام‌های سلیقه‌ای بزنند که این امر خدمت‌رسانی به شهروندان را با چالش مواجه می‌کند.

عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه گفت: مدیریت شهری با قوانین آشنا و خود را مکلف به قانون‌مداری می‌داند.

اجرای ۱۷ طرح کلان  

معاون فنی و امور عمرانی شهرداری قم، با بیان اینکه ۴۰ طرح کلان از سال ۹۴ تا ۹۸ در قم تعریف و اجرایی شده است، گفت: ۱۷ طرح شاخص عمرانی در سال ۹۸ و ۱۳ طرح عمرانی شاخص از سال ۹۴ تا ۹۷ تعریف، اجرا و یا در حال اجراست.

علیرضا قاری قرآن در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم افزود: سهم این طرح‌ها از بودجه بیش از ۷۰ درصد است، ضمن اینکه ۵۰۰ طرح کوچک در مناطق مختلف اجرایی خواهد شد.

قمرود قطب پرورش شتر    

رئیس مرکز جهاد کشاورزی قمرود گفت: این منطقه قطب پرورش شتر در قم است و حدود ۷۰ درصد فعالیت‌های مرتبط با پرورش شتر استان در آن انجام ‌می‌شود.

حسن سفیدگر هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بیش از چهار هزار نفر شتر در این منطقه پرورش می‌یابد که با حمایت از بهره‌برداران امکان توسعه این تعداد فراهم است.

بهره‌برداری از ۵ طرح صنعت برق  

پنج طرح صنعت برق با اعتبار ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال هفته گذشته با حضور همایون حائری معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو در قم به بهره‌برداری رسید.

ساخت و توسعه پست ۲۳۰ به ۶۳ و ۲۰ کیلوولت نیزار از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها بود که با بهره برداری آنها علاوه بر تقویت شبکه، بخش مهمی از کمبود برق شهرک صنعتی نیزار برطرف و موجب پایداری شبکه برق در آن می‌شود.د.

آمادگی ۳۲۰ پایگاه برای اجرای طرح پیشگیری تنبلی چشم کودکان  

سرپرست اداره کل بهزیستی قم، با بیان اینکه ۳۲۰ پایگاه سلامت بینایی در استان آماده اجرای طرح پیشگیری تنبلی چشم کودکان است، گفت: این طرح برای کودکان ۳ تا ۶ سال از اول آبان ماه سال جاری اجرا می‌شود.

هادی کریمی اصل هفته گذشته، آمار کودکان رده سنی ۳ تا ۶ سال قم را حدود ۷۸ هزار تن اعلام کرد و افزود: در مناطق روستایی این طرح کاملا رایگان انجام می‌شود.

پرداخت ۱۶۰میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید  

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از شهریورماه امسال تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان قم پرداخت شده ‌است.

محمود سیجانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: این تسهیلات در سه بخش صنعت، گردشگری و جهاد کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده ‌است.

ساخت شهرک‌های کفش و پوشاک  

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: شهرک صنعتی کفش و دمپایی ماشینی و شهرک تخصصی پوشاک در این استان احداث خواهد شد.

اسرافیل شعاعی درجلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: ۶۳ هکتار زمین برای ایجاد شهرک صنعتی کفش و دمپایی آماده شده است و نتیجه مناقصات به زودی نهایی می‌شود.

اختصاص ۹۶۲ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸  

معاون هماهنگی سازمان برنامه‌ و بودجه قم، با اشاره به سهم استان از بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور گفت: ۹۶۲ میلیارد تومان از این محل به قم برای پرداخت در سه بخش صنعت، گردشگری و کشاورزی اختصاص یافته ‌است.

نعمت الله امانی درجلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: با احتساب یارانه و سهم بلاعوضی که در این تبصره دیده شده، در نهایت سهم استان به بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تامین برق واحدهای صنعتی اولویت نخست  

استاندار قم، با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های انرژی و برق برای توسعه صنعت استان گفت: تامین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی اولویت نخست مدیریت این استان است.

بهرام سرمست هفته گذشته در گفت وگو با خبرنگاران افزود: جذب سرمایه‌گزار جدید در شهرک‌های صنعتی به منظور رونق تولید و افزایش اشتغالزایی در بخش صنعت استان نیازمند تامین برق و توسعه زیرساخت‌های انرژی این شهرک‌های صنعتی است.

اختصاص ۱۲ درصدی ظرفیت مدارس به دانش آموزان اتباع  

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس قم تحصیل می‌کنند و ظرفیت ۱۲ درصد مدارس این استان در اختیار دانش آموزان اتباع است.

محسن پورگلیان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کل جمعیت دانش‌آموزی قم ۲۶۵ هزار تن است که دانش آموزان اتباع ۱۴ درصد این جمعیت را تشکیل می‌دهند.

راه‌اندازی ۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه  

معاون حمل و نقل و کنترل ترافیک شهرداری قم گفت: طرح نصب ۱۰ پل عابر پیاده مجهز به بالابر در سطح شهر یکی از برنامه های حوزه حمل و نقل است که هم اکنون در مرحله طراحی قرار دارد.

عباس ذاکریان هفته پیش در گفت وگو با ایرنا افزود: برای این طرح در بودجه امسال شهرداری ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

تدوین طرح برگزاری نمایشگاه ملی مطبوعات دینی  

محمدجواد محرابی معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم هفته قبل در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه طرح برگزاری نمایشگاه مطبوعات دینی به میزبانی قم تدوین شده است، گفت: پیگیری برای برگزاری ملی این نمایشگاه صورت گرفته است و در تلاش هستیم تا اواخر امسال برگزار شود.

۹۸۳ محصول تولیدی تحت نظارت استاندارد

مدیرکل استاندارد قم، با اشاره به گستره فعالیت‌های سازمان متبوع گفت: ۹۸۳ فراورده و محصول مختلف در قم تولید می‌شود که زیر پوشش و نظارت این اداره ‌کل است.

مجید آوری فرد هفته پیش در جمع خبرنگاران افزود: به غیر از بخش انرژی هسته ای و تولید دارو، سازمان استاندارد مسئول استانداردسازی تولیدات در سطح کشور است.

محاسبه برچسب انرژی ساختمان‌های اداری و عمومی  

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: برچسب انرژی ساختمان‌های اداری و عمومی این استان به‌ صورت رایگان از سوی شرکت توزیع نیروی برق محاسبه و تعیین می‌شود.

داوود سلیمانیان هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا ‌افزود: در این طرح مصرف انرژی در ساختمان‌های دولتی و نهادهای عمومی تعیین خواهد شد.

پیشرفت ۹۷ درصدی بیمارستان امیرالمومنین(ع)  

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بیمارستان امیرالمومنین(ع) این استان با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی، با خرید تجهیزات باقیمانده به ‌زودی به بهره‌برداری می رسد.

محمدرضا قدیر هفته پیش در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کلنگ ساخت این بیمارستان سال ۹۴ بر زمین زده شد و این مجموعه درمانی با ۲۲۰ تخت در ۹ طبقه احداث‌ شده است.

تشکیل یک هزار شورای دانش‌آموزی در مدارس  

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: با برگزاری بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، بیش از یک هزار شورای دانش‌آموزی در مدارس این استان تشکیل شد.

ناصر حمزه‌ای هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، یکم آبان ماه جاری همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد و دانش‌آموزان پایه سوم و بالاتر می‌توانستند در این انتخاب هم رای دهند و هم نامزد شوند.

      

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.