آیت الله علی رضا اعرافی درخطبه های نماز جمعه قم درمصلای قدس این شهر افزود:‌دولت‌های این دو کشور باید نسبت به خواسته‌های مشروع مردم توجه کرده مشکلات معیشتی را کاهش و از نظرات مراجع تقلید پیروری کنند.

وی اظهار داشت: دشمنان ضربه خورده از انقلاب درصدد این هستند که کشورهای محور مقاومت اسلامی را درآتش آشوب و فتنه گرفتار سازند.
وی تصریح کرد: مقاومت اسلامی و گفتمان انقلاب به راه خود ادامه داده و توطئه‌چینان نمی‌توانند به اهداف خود در لبنان و سوریه قائق آیند.
اعرافی در ادامه با بیان نزدیکی به هفته وقف عنوان داشت: وقف می‌تواند به پشتوانه ای برای تامین نیاز نیازمندان و حرکت های علمی و فرهنگی باشد.
وی اضافه کرد: احیا و توسعه فرهنگ وقف باید تقویت شود، وقف درحوزه فرهنگ و دین دارای  جایگاه مهمی است.
آیت الله اعرافی ادامه داد: همچنین وقف درحوزه علم آموزی و توسعه مراکز آموزشی و مدارس باید به عنوان یک سیاست راهبردی دنبال شود.
۲۵ ماه صفر تا پنجم ماه ربیع‌الاول با عنوان دهه وقف نام‌گذاری شده است.
وی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل تاکید کرد: مساله پدافند غیرعامل یک وظیفه عمومی است که با رعایت عمومی آنها جامعه از حجم خسارتهای جانی و مالی در هنگام بروز جنگ یا حادثه دیگر مصون می‌ماند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود  به اهمیت نهضت سوادآموزی اشاره کرد  وگفت:‌ 120 هزار فرد بی‌سواد درقم شناسایی شده که 33 هزار تن از آنان در سن 10 تا 49 سالگی قرار دارند که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
آیت الله اعرافی همچنین با ابراز قدردانی از تمام عوامل پیاده روی حماسی اربعین در دو کشور عراق و ایران تصریح کرد: قم از نظر تناسب جمعیتی در رتبه نخست کشور در اعزام زائران به اربعین قرار گرفته‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.