مجتبی رمضان بیگی روز پنجشنبه  درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: این تجهیزات در قالب ۱۸ هزار قلم کالا خریداری و با اولویت مدارس محروم و کم برخوردار توزیع شد.

وی اضافه کرد: بخشی از تجهیزات توزیعی با کمک معاونت تربیت‌ بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش تهیه و بخشی نیز از منابع استانی تهیه‌ شده‌است.

وی گفت: با توجه به تعداد فضاهای آموزشی و وجود بیش از ۲۶۵ هزار دانش‌آموز، تعداد تجهیزات ورزشی جوابگوی نیاز دانش‌آموزان نیست، ولی می‌تواند برای شروع کار مفید باشد.

رمضان بیگی افزود: مدیران واحدهای آموزشی نباید به این تجهیزات اکتفا کنند و باید تلاش نمایند از روش‌های مختلف به‌ویژه کمک خیران،‌ ملزومات را فراهم کنند.

وی همچنین بیان کرد: کمبودی در نیروی انسانی مقاطع متوسطه اول و دوم نیست، ولی در دوره ابتدایی استان قم همچنان با کمبود مواجه است و برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به ۵۰ معلم تربیت‌بدنی داریم.

وی افزود: محتوای آموزشی درس تربیت‌بدنی نیز در قالب کتاب راهنمای تدریس معلم، از پایه اول تا دوازدهم به‌عنوان مرجع تدریس استفاده می‌شود.

به گفته معاون آموزش‌وپرورش قم، در برنامه سند تحول بنیادین تکلیف و نقشه راه درس تربیت‌بدنی مشخص و در این سند تاکید شده است که مهارت‌های بنیادین و پایه در کنار ایجاد نشاط و شادابی باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

حدود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس در قم فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.