مرتضی داستانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: از مجموع آثار ارسالی، ۲۵ اثر نیاز به رفع نقس داشته که این نقص به خبرنگار اعلام و آنها در زمان تعیین شده باید نسبت به رفع نقص این آثار اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به درخواست اهالی رسانه قم، برای تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره، تا ساعت ۲۴ روز جمعه سوم آبان ماه امکان ارسال آثار وجود دارد.

وی افزود: خبرنگاران استان می‌توانند مطالب تولیدی خود تا ۲۰ مهرماه منتشر شده را به این دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

داستانی، ادامه داد: در این جشنواره در بخش گزارش ۸۰ اثر دریافت شده است که این نشان از تاثیر نخستین جشنواره مطبوعات استان بر محتوای تولیدات خبرگزاری ها و مطبوعات استان است.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات قم، با بیان اینکه حجم مشارکت در این جشنواره به ویژه در بخش گزارش بسیار بالا بوده است گفت: حجم بالای تولید گزارش در این جشنوراه نشان از رشد حرفه ای خبرنگاران استان می‌باشد.

داستانی، با تاکید بر اینکه استان قم در داوری این جشنواره هیچگونه دخالتی ندارد، ادامه داد: پنجشنبه ۳۰ آبان اختتامیه این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به گلایه برخی عکاسان استان نسبت داوری آثار عکس در نخستین جشنواره مطبوعات قم افزود: با توجه به در خواست عکاسان استان برای داوری گزارش های تصویری توسط داوران عکاس، این مهم به هیات داوری در تهران انعکاس داده شده و قرار است گزارش های تصویری این جشنواره توسط داوران عکاس داوری شود.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات قم، با بیان اینکه ۳۶ اثر در این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه به عنوان آثار برگزیده تقدیر خواهد شد گفت: در مجموع بیش از ۷۰۰ میلیون ریال به برگزیدگان این جشنواره در قالب هدایای نقدی اهدا می‌شود.

وی اظهار داشت: دربخش چند رسانه ای نیز قرار است جشنواره ای مستقل اواخر امسال توسط خانه مطبوعات قم ترتیب یابد.

داستانی، با اشاره به عملکرد خانه مطبوعات قم گفت: ارتقای جایگاه خانه مطبوعات به عنوان تشکل حرفه‌ای و مستقل در دفاع از منافع خبرنگاران و همچنین ارتقای کیفی و توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های خانه مطبوعات قم در سال‌های اخیر بوده است.

وی ادامه داد: انتظار داشتیم که اهالی رسانه استان به کمک خانه مطبوعات بیاید ولی نه تنها کمکی صورت نگرفت بلکه حاشیه‌های فراوان برای خانه مطبوعات نیز ایجاد شد که این موضوع روند فعالیت برای پیگیری مطالبات خبرنگاران استان را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات قم، تاکید کرد: برای جلوگیری از حاشیه سازی در روند فعالیت خانه مطبوعات، هر گونه نگاه و فعالیت سیاسی توسط خانه مطبوعات را ممنوع کرده و فارغ از نگاه سیاسی به دنبال پیگیری مطالبات صنفی خبرنگاران استان هستیم.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات قم درسال‌های گذشته تضعیف و جایگاه آن مخدوش شده است افزود: ارتقای جایگاه خانه مطبوعات جز با همکای و همراهی تمام رسانه های استان ممکن نیست و اگر مشکلی نیز در این زمینه وجود دارد باید درون خانواده رسانه ای قم مطرح و برطرف شود.

به گزارش ایرنا: روند اجرایی دومین جشنوراه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری قم از روز شنبه ۱۵ تیرماه در این استان آغاز شد. این جشنواره در ۲ بخش اصلی، ویژه برگزار می‌شود. بخش اصلی این جشنواره شامل خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، عکس خبری، صفحه آرایی، طنز مکتوب و فیلم خبری و همچنین بخش ویژه با ۲ موضوع «رونق تولید» و «گام دوم انقلاب» برگزار می‌شود.

۳ درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است. از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن اینکه از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود ۱۰ روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.