نعمت الله امانی روز سه شنبه درجلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم درسالن جلسات فرمانداری تصریح کرد: با احتساب یارانه و سهم بلاعوضی که دراین تبصره دیده شده در نهایت سهم استان به بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی گفت: درحال حاضر ۲۰ درصد از این تسهیلات برای معرفی طرح‌های مختلف در سه بخش جهاد، صنعت و گردشگری به استان ابلاغ شده‌است.
وی تاکید کرد: از محل بند الف تبصره ۱۸، ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به اضافه ۱۸ میلیارد تومان یارانه و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بلاعوض سهم بخش صنعت استان در سال ۹۸ است.
امانی افزود: ۷۹ میلیارد تومان تسهیلات و ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان یارانه نیز به بخش جهاد کشاورزی قم در سال‌جاری اختصاص پیدا کرده است.
وی بیان داشت: همچنین  ۱۱۸ میلیارد تومان تسهیلات و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان سهم بلاعوض نیز به بخش گردشگری قم برای رونق این بخش امسال تخصیص داده شد.
معاون فنی سازمان محیط زیست قم نیز دراین جلسه  با اشاره به توسعه نواحی صنعتی روستایی خورآباد وسیرو و ایجاد نواحی صنعتی و ذغال صرم و پوشاک کهک قم گفت: استقرار اولیه برخی از نواحی از نظر زیست محیطی با مشکل همراه است.
سید احمد شفیعی خاطرنشان کرد: در رابطه با توسعه نواحی سیرو و خورآباد پاسخ نهایی تا هفته آینده از طریق سازمان محیط زیست کشور ارائه خواهد شد.
وی بیان داشت: در رابطه با ایجاد شهرک پوشاک درشهر کهک نیز نگرانی‌هایی از نظر زیست محیطی به دلیل برخی تجربه‌های کنونی وجود دارد.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد،ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد آن مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.
بخش و شهر کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم ۳۰ کیلومتر است، این بخش دارای ۲ دهستان کهک و فردو و ۱۸ روستا می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.