به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی بهزیستی استان قم، هادی کریمی اصل، آمار کودکان رده سنی ۳ تا ۶ سال قم را حدود ۷۸ هزار تن اعلام کرد و افزود: در مناطق روستایی این طرح کاملا رایگان انجام می‌شود و حتی مبلغ ۲۵۰۰ تومان نیز از خانواده‌های روستایی دریافت نمی‌شود.

وی ادامه داد: بهترین سن درمان تنبلی چشم کودکان، سنین زیر ۶ سال است و این بیماری به‌گونه‌ای است که ظاهر چشم هیچ مشکلی ندارد اگر قبل از ۶ سال متوجه بیماری شویم می‌توان به درمان آن کمک کرد اما با عبور از مرز ۶ سالگی کودک با کم بینایی شدید و یا حتی نابینایی مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به مراحل طرح غربالگری بینایی گفت: بعد از معاینه کودک در پایگاه‌های سطح شهر، افرادی که مشکوک به بیماری هستند به مراحل بالاتر ارجاع داده می‌شوند، هزینه دریافت شده در مرحله اول معاینه ۲۵۰۰ تومان است و اگر نیاز به خدمات بالاتری باشد تمام مراحل بعدی رایگان خواهد بود.

کریمی اصل اضافه کرد: توصیه می‌شود والدین در سه سال پیاپی از سه‌سالگی تا ۶ سالگی نسبت به مراجعه به پایگاه‌های مذکور و معاینه چشمان فرزندان خود توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اولویت پیشگیری از معلولیت‌ها در برنامه‌های بهزیستی خاطرنشان کرد: به‌منظور پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در طرح مذکور ۲۲ هزار کودک ۳ تا ۶ سال قمی مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد حدود ۸۷۴ کودک مشکوک شناخته شدند و باز در مراحل تخصصی ۹۰ تن دارای تنبلی چشم تشخیص داده شدند و ۲۱۷ کودک جهت تجویز عینک ارجاع شدند و ۱۵ تن هم به پزشک متخصص برای درمان‌های تخصصی ارجاع گردیدند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.