بهرام سرمست روز سه شنبه درآئین افتتاح پنج طرح صنعتی در پست ۲۳۰ کیلووات نیزار قم، تامین برق را مهمترین زیرساخت توسعه صنعت دانست و افزود: توجه به انرژیهای خورشیدی و پاک با توجه به اینکه استان قم سالانه ۲۲۰ روز آفتابی داراست، ضروری می‌باشد.

وی ادامه داد:۲۶ واحد متقاضی انرژی خورشیدی در استان مجوز دریافت کرده‌اند ولی به دلیل وجود برخی نوسانها و ابهام در خرید تضمینی برق این واحدها، ، متاسفانه منجر به سرمایه‌گذاری شایسته در این حوزه نشده‌است.

استاندار قم، با بیان اینکه تلاش وزارت نیرو در سالجاری برای مدیریت مصرف برق قابل تقدیر است گفت: به واسطه تدابیر اتخاذ شده، تابستان بدون قطعی برق را در قم سپری کردیم.

سرمیت ادامه داد: ۴۵ میلیون متر مکعب از آب سد ۱۵ خرداد در رودخانه قمرود قم رهاسازی شد که این اقدام علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی، ۱۵۲ چاه را از مدار برق خارج و موجب استفاده بهینه از ظرفیت های آبی و انرژی قم شد.

وی  با اشاره به بهره بردای از ۵ طرح صنعتی برق در قم گفت: این طرح‌ها  می‌تواند در توسعه زیرساخت انرژی و تامین برق واحدها صنعتی بسیار موثر باشد.

وی مجاورت و نزدیکی قم با تهران را از از جمله ویژگی‌های این استان دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌های این استان، نیاز به توسعه زیرساخت های انرژی قم وجود دارد که  از  وزارت  نیرو درخواست داریم تا نسبت به توسعه زیرساخت های برق شهرک های صنعتی قم به ویژه شهرک های صنعتی شکوهیه ، الغدیر و محمودآباد اهتمام جدی داشته باشد.

سرمست ادامه داد: احداث پست ۴۰۰ مگاوات در دستور کار برق تهران است و با توجه به انجام مطالعات این طرح و ضرورت ساخت و بهره برداری از آن، انتظار استان تسریع در ساخت این طرح مهم صنعتی است.

وی ایجاد پست ۶۳ کیلوولت در هسته مرکزی و در مجاورت حرم کریمه اهل بیت(ع) را ضروری دانست و گفت: با توجه به ورود سالیانه ۲۰ میلیون زائر به قم ضرورت دارد تا زیرساخت برق استان در هسته مرکزی قم تقویت شود که این موضوع از دیگر مطالبات استان  از وزارت نیرو است.

پنج طرح صنعت برق قم با اعتبار ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال روز سه شنبه با حضور  حائری معاون امور برق وزیر نیرو در قم به بهره برداری رسید.

در حال حاضر 12 واحد تولیدی در پهنه صنعتی نیزار قم به وسعت 100 هکتار مشغول به فعالیت هستند؛ این منطقه در بخش سلفچگان قم و در 35 کیلومتری جاده سلفچگان به دلیجان قرار گرفته است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.