به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از کارکنان بازنشسته دولتی علیه مدیرعامل یکی از اتحادیه های تعاونی مسکن در قم مبنی بر کلاهبرداری و فروش مال غیر، بلافاصله موضوع در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه و پس از استعلامات مربوطه و انجام تحقیقات میدانی مشخص شد دامنه موضوع گسترده تر از یک شکایت بوده و تعاونی مذکور که متصدی تقسیم بندی و تفکیک ۱۰۰ هکتار از زمین های منطقه پردیسان قم از سال ۱۳۷۰ تاکنون بوده توانسته به صورت باندی با تنظیم وکالت نامه های صوری تعدادی از زمین های مرغوب این منطقه را تصاحب کند.

آقاخانی گفت: همچنین مشخص شد متهم سایر زمین ها را بر روی سند به قیمت تعاونی به مشتری واگذار کرده اما از مشتریان قیمت روز ملک که تفاوت زیادی با قیمت دولتی داشته را دریافت کرده است.

وی ارزش کلاهبرداری مذکور را برابر اعلام نظر کارشناسان بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در ادامه تحقیقات، اسناد و مدارک شرکت و اوراق پرونده ها مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت و مشخص شد شرکت مذکور در این زمینه تخلفات گسترده ای را مرتکب شده اند و مدیرعامل و همدستانش مبادرت به تصاحب زمین ها به نام خود و سایر اعضای خانواده و یا فروش آن به افراد دیگر کرده اند.

فرمانده انتظامی قم تصریح کرد: سرانجام با انجام اقدام های پلیسی و برای جلوگیری از متواری شدن متهمان و همچنین جلوگیری از خارج کردن اسناد و مدارک از شرکت و امحاء آن ها، متهم اصلی و ۲ تن از همدستان که به استان تهران متواری و مخفی شده بودند، طی نیابت قضایی دستگیر و پس از انتقال به استان قم و تفهیم اتهام، در نهایت با قرار قانونی روانه زندان شده و دفتر این شرکت نیز پلمپ شد.

آقاخانی با تاکید بر آسیب شناسی و اصلاح ساختاری شرکت های تعاونی مشابه، افزود: باید رده های نظارتی نسبت به عملکرد خویش پاسخگو بوده و با دقت و نظارت مستمر و انتصابات شایسته، زمینه شیوع چنین جرایمی را خشکانده تا شاهد از بین رفتن اعتماد عمومی و سرمایه های اجتماعی و مالی شهروندان به خصوص قشر زحمت کش کارکنان دولت نباشیم.

دستگیری جیب بر ۸۰ ساله با سوابق متعدد در قم

فرمانده انتظامی شهرستان قم نیز از دستگیری یک جیب بر ۸۰ ساله حرفه ای در قم خبر داد.

 سرهنگ مراد حسین جعفریان اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت جیب بری در قم، با اعلام موضوع به واحدهای گشت انتظامی موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا اینکه ماموران فرماندهی انتظامی معصومیه با بررسی جغرافیای جرم موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم خاطرنشان کرد: این فرد در ادامه پس از انتقال به این یگان، در مواجهه با ماموران به سرقت های متعدد جیب بری در قم اعتراف کرد.

جعفریان با اشاره به اعتیاد این متهم ۸۰ ساله و غیر بومی به مواد مخدر صنعتی، گفت: نامبرده که دارای ۵ فقره سابقه سرقت از زائران است، در نهایت به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.