ورزشکاران در هفته ای که گذشت، در میدان های مختلف ورزشی به مصاف حریفان خود رفتند. گلف، بسکتبال، کشتی، ووشو، پرورش اندام، فوتبال، بیس بال، دوچرخه سواری، کاراته و دفاع شخصی رشته های ورزشی خبر ساز هفته بودند.

فعالیت ورزشی  ۲۱ درصد از جمعیت قم آماری بود که مدیرکل ورزش و جوانان قم به مناسبت هفته تربیت بدنی اعلام کرد، هفته ای که با فوت دانش آموز قمی در یکی از سالن های ورزشی موجب تاسف جامعه ورزشی شد و پیگیری برای روشن شدن ابعاد این حادثه همچنان ادامه دارد.

شکست قابل پیش بینی قم در آغاز لیگ برتر کشتی، انتقال تیم لیگ برتری "شیمیدر" به قم ، کسب ۶ مدال توسط ووشوکاران قم در مسابقات سبک چانگ‌چوآن، ۳ مدال حاصل تلاش ورزشکاران قم در مسابقات قهرمانی تالاسمی کشور، نائب قهرمانی ورزشکار قمی در مسابقات پرورش‌اندام کشور، نائب قهرمانی تیم سوهان محمد سیمای قم در لیگ نوجوانان کشور و همچنین قرارگرفتن تیم بیس بال قم بر روی سکوی سوم مرحله نخست از جمله مهمترین سرخط اخبار ورزشی قم در هفته گذشته است.

۲۱ درصد از جمعیت قم مشغول فعالیت‌های ورزشی هستند

مدیرکل ورزش و جوانان قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم گفت: در حوزه ورزش‌های همگانی، در حال حاضر ۲۱ درصد از جمعیت استان مشغول فعالیت‌های ورزشی هستند.

رسول منعم با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون ۳۱ مکان ورزشی با مساحت ۱۱۴ هزار مترمربع در استان قم احداث‌شده است، تصریح کرد: سرانه ورزشی در قم از ۱۹ صدم مترمربع به ۵۰ صدم مترمربع افزایش‌یافته و مجموعه‌های ورزشی بسیار خوبی در استان به بهره‌برداری رسیده است.

پیگیری جان باختن دانش آموز قمی در سالن ورزشی

مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان قم با اشاره به جانباختن دانش آموز قمی در یکی از سالن‌های ورزشی این استان گفت: با دستور مقام قضایی این سالن پلمپ و مراحل قانونی برای بررسی ابعاد این حادثه در حال پیگیری است.

سعید معارف وند با تاکید بر اینکه ابعاد این حادثه و دلیل سقوط تیر دروازه توسط تیم های کارشناسی در حال پیگیری است، افزود: این حادثه در روز دوشنبه ۲۲ مهرماه و به دلیل سقوط دروازه روی این دانش آموز بوده است.

وی،‌ اظهار داشت: یکی از مدارس غیرانتفاعی به منظور برگزاری ورزش برای دانش آموزان خود، قرارداد یکساله با این سالن ورزشی داشته که این حادثه در هنگام برگزاری ورزش توسط دانش آموزان ابتدایی این مدرسه اتفاق افتاده است.

شکست قابل پیش بینی قم در آغاز لیگ برتر کشتی

در آغاز رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور، تیم شهدای مدافع حرم قم در هفته نخست این رقابت‌ها  ۸ بر ۲ مغلوب هیات کشتی خراسان جنوبی و در هفته دوم برابر حریف پر قدرت خود بازار بزرگ ایران ۱۰ بر صفر شکست خورد.

محسن حلوایی نایب‌رئیس هیات کشتی قم با اشاره به ثبت ۲ شکست سنگین تیم قم در آغاز لیگ برتر کشتی گفت: به دلیل حمایت نشدن تیم اعزامی قم برای حضور قدرتمند در این رقابت‌ها موفق به امضای قرارداد با کشتی‌گیران مطرح نشدیم و این موجب شده تا از کشتی‌گیران نوجوانان استان برای این تیم استفاده کنیم، شکست کشتی‌گیران قمی قابل پیش‌بینی بود و انتظار چنین شکستی را داشتیم.

هفته اول و دوم لیگ برتر کشتی فرنگی و هفته اول لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در شهرهای بیرجند، اهواز، تهران و ساری برگزار شد.

انتقال تیم لیگ برتری "شیمیدر" به قم

تیم شیمیدر تهران که یکی از تیم های باسابقه کشور در سوپرلیگ بسکتبال است، با پیگیری مسئولان استان هفته گذشته به قم منتقل شد تا از این پس با نام تیم شیمیدر قم در بالاترین لیگ بسکتبال کشور حضور یابد.

باشگاه فرهنگی ورزشی شیمدر از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود در حوزه بسکتبال را آغاز و در رده های مختلف سنی و در رشته های مختلف بسکتبال موفق به کسب عناوین متعدد در کشور شده است. کسب مقام قهرمانی مسابقات باشگاه های غرب آسیا و کسب مقام سوم مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور از جمله افتخارات این تیم در سال ۱۳۹۷ بوده است. از دیگر افتخارات این تیم در سال ۹۷،‌دعوت تمام بازکنان تیم بزرگسالان شیمدر به تیم ملی الف و ب است.

فصل جدید مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور از ۹ آبان ماه با حضور ۱۵تیم آغاز می‌شود.

کسب ۶ مدال توسط ووشوکاران قم در مسابقات سبک چانگ‌چوآن

ووشوکاران قم در مسابقات سبک چانگ‌چوآن کشور در قزوین صاحب ۶ مدال کشوری شدند. این مسابقات با حضور ٢١٦ شرکت کننده ترتیب یافت که وشوو کاران استان موفق به کسب ٢طلا، ٢ مدال نقره و ٢ مدال برنز این رقابتها شدند.

در این رقابت‌ها متین هفته خانکی و محمدرضا رحیمی پور مدال طلا  گرفتند، مهدی هفته خانکی و ابوالفضل مغانلو مدال نقره کسب کردند و سهم احسان یزدی و مهدی نامدار مدال برنز بود.

در پایان مسابقات ووشو کمیته چانگ چوان یادواره شهید مدافع حرم زکریا شیری، قزوین در دو بخش ساندا و تالو به مقام اول دست پیدا کرد و تیم‌های کرمانشاه و اصفهان در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند ضمن اینکه تیم سیستان و بلوچستان هم به عنوان تیم اخلاق انتخاب شد.

۳ مدال حاصل تلاش ورزشکاران قم در مسابقات قهرمانی تالاسمی کشور

نهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور ویژه بیماران تالاسمی هفته گذشته به میزبانی منطقه آزاد انزلی و استان گیلان در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد که سهم ورزشکاران قم در این مسابقات ۳ مدال رنگارنگ و کسب عنوان ششم آقایان و هفتم بانوان بود.

در این رقابت‌ها که با حضور ۴۰۰ نفر از ۳۲ هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا کل کشور ورزشکاران استان موفق به کسب یک مدال نقره و ۲ مدال برنز شدند.

این رقابت‌ها در ۴ رشته دارت ، شطرنج ، تنیس روی میز و پتانک برگزار شد.

 نائب قهرمانی ورزشکار قمی در مسابقات پرورش‌اندام کشور

رقابت‌های پرورش اندام ، بادی کلاسیک ، فیزیک ، فیزیک کلاسیک و ماسکولار فیزیک قهرمانی کشور انتخابی تیم‌های ملی از ۱۸ تا ۱۹ مهرماه به میزبانی تبریز برگزار شد که در این رقابت ها، ورزشکار قمی درمسابقات پرورش اندام قهرمانی کشور در استان زنجان موفق به کسب عنوان نائب قهرمانی شد.

این مسابقات در رده‌های سنی جوانان، پیشکسوتان ، فیزیک ، ماسکولار فیزیک ، پرورش اندام، بادی کلاسیک و فیزیک کلاسیک برگزار شد که در این رقابت ها بیش از ۵۰۰ ورزشکار از سراسر کشور حضور داشت.

تیم سوهان محمد سیمای قم نایب قهرمان نوجوانان کشور شد

تیم فوتسال نوجوانان سوهان محمد سیمای قم که در تدارک کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های دسته برتر فوتسال نوجوانان کشور بود سرانجام با کسب عنوان نایب قهرمانی این پیکارها به کار خود در این مسابقات خاتمه داد.

تیم سوهان محمد سیمای قم در دور نهایی این پیکارها برابر تیم‌های غدیر اقلید فارس، شهرداری ساوه و منصوری شاد کاشان به میدان رفت و با کسب ۴ امتیاز از ۳ مسابقه پس از تیم منصوری شاد کاشان نایب قهرمان شد.

نماینده قم البته شانس قهرمانی را در روز پایانی این مسابقات در اختیار داشت و می‌توانست با پیروزی بر تیم منصوری شاد کاشان قهرمان شود اما در این دیدار مقابل تیم میزبان مرحله نهایی ۴ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد.

تیم بیس بال قم روی سکوی سوم مرحله نخست قرار گرفت

رقابت‌های لیگ دسته اول بیس بال باشگاه‌های کشور با حضور ۵ تیم برگزار می‌شود و تیم‌ها در ۳ مرحله به روش متمرکز با هم دیدار می‌کنند تا تکلیف قهرمان مشخص شود.

تیم بیس بال استان قم که امسال نیز در این مسابقات حاضر است در اولین مرحله رقابت‌ها به مصاف حریفان رفت و با ۲ پیروزی و پذیرش ۲ شکست در جایگاه سوم قرار گرفت.

قم در تمامی ادوار مسابقات لیگ و قهرمانی کشور بیس بال از زمان راه اندازی مسابقات رسمی این رشته، در این پیکارها حاضر بوده است.

فرنگی کاران قمی روی سکوی سوم کشور ایستادند

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی کشور در بندر امام خمینی به پایان رسید و در این مسابقات که هفته گذشته خاتمه یافت تیم کشتی استان قم در مجموع مدال‌ها در جایگاه سوم تیمی قرار گرفت.

در این مسابقات فرنگی کاران قمی با کسب ۹۵ امتیاز سوم شدند در حالی که رقابت برای قهرمانی بین تیم‌های خوزستان و تهران بود و خوزستان با ۲ امتیاز بیشتر و با ۱۶۰ امتیاز بالاتر از تهران ۱۵۸ امتیازی در خانه به مقام نخست رسید.

دوچرخه‌سواری قم سرانجام از بلاتکلیفی خارج شد

دوچرخه سواری قم پس از ماه‌ها بلاتکلیفی و توقف فعالیت به دلیل نامشخص بودن وضعیت مدیریتی هیات دوچرخه سواری استان قم از این وضعیت مبهم خارج شد.

هفته گذشته مجمع انتخاباتی هیات دوچرخه سواری برگزار شد و با انتخاب مصطفی امینی به عنوان رئیس، به دوران ۸ ماهه بلاتکلیفی هیات دوچرخه سواری استان قم پایان داده شده است و دوچرخه سواران قمی فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

امینی در رقابت انتخاباتی با حمید عرب، محمد الهامی، محمدابراهیم موسوی و محمدباقر باقری و در مجمعی ۱۳ نفره توانست گوی سبقت را از سایرین برباید آن هم در شرایطی که سایر نامزدها موفق به کسب رأی نشدند و حمید عرب نیز در مجمع حاضر نشد.

قم روی سکوی سوم دفاع شخصی ایران

دومین دوره رقابت‌های دفاع شخصی قهرمانی کشور در رده سنی بزرگسالان به میزبانی هیأت‌ مازندران در سالن شهید هاشمی‌نژاد بهشهرهفته گذشته برگزار شد که تیم قم با درخشش در ای نرقابت ها یکی از سه تیم برتر این دوره از رقابت‌ها لقب گرفت.

در این دوره از مسابقات تیم دفاع شخصی هیأت‌ زنجان با کسب هفت مدال شامل سه طلا، دو نقره  و دو برنز به مقام قهرمانی دست یافت، تیم هیأت‌ تهران با دو طلا و سه برنز نایب‌قهرمان شد و تیم قم با یک مدال طلا، سه نشان نقره و یک برنز مقام سوم را به دست آورد.

فرنگی‌کار قم قهرمان دنیا شد

چهره با سابقه و پیشکسوت کشتی فرنگی استان قم با درخشش در مقابل حریفان خارجی خود به مقام قهرمانی مسابقات ۲۰۱۹ کشتی فرنگی پیشکسوتان دنیا دست یافت.

تنها نماینده قم در مسابقات ۲۰۱۹ کشتی فرنگی قهرمانی پیشکسوتان جهان حسن خدابنده‌لو بود، کشتی‌گیری که با حضور موفق و عملکرد مثبت خود در پیکارهای انتخابی مجوز این اعزام به مقصد گرجستان را کسب کرده بود و با نشان طلا برای ورزش قم افتخار آفرینی کرد.

این در حالی است که رقابت‌های ۲۰۱۹ کشتی فرنگی پیشکسوتان قهرمانی جهان به مدت سه روز در پنج گروه سنی به میزبانی شهر تفلیس برگزار شد و در پایان تیم منتخب کشتی ایران با کسب ۹ مدال طلا، دو نشان نقره، ۶ مدال برنز و کسب مجموع ۳۵۷ امتیاز  به عنوان قهرمانی دست یافت.

قم با ۳ طلا قهرمان کاراته امیدهای ایران شد

تیم هیأت‌ کاراته استان قم با کسب چهار مدال طلا و برنز سکوی نخست و عنوان قهرمانی دومین مرحله لیگ کاراته‌وان پسران ایران را به خود اختصاص داد.

موفقیت‌های کاراته به عنوان یکی از شاخص‌ترین رشته‌های انفرادی رزمی قم در سطح کشور ادامه یافت و چهره‌های مستعد و آینده‌دار این رشته در رده سنی امید با کسب چهار مدال طلا و برنز سکوی نخست و عنوان قهرمانی ایران را برای قمی‌ها به ارمغان آوردند.

دومین مرحله لیگ کاراته‌وان پسران ایران در سال ۱۳۹۸ به مدت دو روز به میزبانی هیأت‌ کاراته استان مازندران در سالن شهید نوبخت بابلسر به انجام رسید و کاراته کاهای رده سنی امید برای کسب رتبه‌های برتر اوزان ۵۵، ۶۰، ۶۷، ۷۵، ۸۴ و به اضافه ۸۴ کیلوگرم برابر یکدیگر به روی تاتامی رفتند.

نائب قهرمانی بانوان و عنوان سوم آقایان گلف باز قم

رقابت‌های مینی گلف قهرمانی کشور روز سه شنبه هفته جاری با حضور ۱۶۰ گلف باز در قالب ۱۷ تیم و در ۲ بخش مردان و زنان برگزار شد.

این رقابت‌ها در دو بخش تیمی و انفرادی برگزاری شد که در بخش تیمی،‌ تیم مردان قم موفق به کسب عنوان سوم و تیم بانوان این استان موفق به کسب عنوان دوم این رقابت‌ها شدند ضمن اینکه در بخش انفرادی بانوان نیز الهام محمدی از تیم مینی گلف قم به مقام نایب‌قهرمانی رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.