نویسنده و کارگردان تئاتر«امیرکبیر» روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این تئاتر دارای ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله تلفیق تعزیه و نمایش است.

محمدرضا شاهمردی با بیان اینکه نمایش فوق به مناسبت ایام اربعین ، برای سومین بار طی سال‌های اخیر به روی صحنه رفته است، ‌افزود: این نمایش تا ۱۷ آبان از ساعت ۲۰ در خانه نمایش قم ، روی صحنه می‌باشد.

وی با بیان اینکه این تئاتر اولین بار در سال ۹۲ و بار دوم در سال ۹۵ به روی صحنه رفته است ادامه داد: این تئاتر در نخستین اجرای خود در سال ۹۲، موفق شد تا ۶ جایزه از شانزدهمین جشنواره استانی تئاتر قم و ۵ جایزه از بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور در یاسوج به دست آورده و به عنوان تنها نماینده قم در سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سال ۹۳ به اجرا در آمده است.

وی ادامه داد: مشخصه خاص این تئاتر در متفاوت بودن آن است به گونه ای که با وجود روایت داستان در دوران قاجاریه دارای دکور، لباس و فضایی متفاوت و غیرمنتظره برای مخاطبان است.

شاهمردی، تلفیق تئاتر و تعزیه را از دیگر ویژگی های این نمایش دانست و اظهار داشت: در بخشی از این نمایش،‌ با توجه به فراخور نمایشنامه بازیگران به اجرای تعزیه می‌پردازند.

وی، توجه به سنت‌های آئینی و تاریخی را یکی از علاقه‌مندی‌های خود در حوزه نمایش دانست و ادامه داد: نمایش امیرکبیر در قالب فضای انتزاعی با دارا بودن دکور خلاف و نوع اجرای فرمالیستی علاوه بر زوایای سیاسی به ابعاد تاریخی و مذهبی زندگی میرزاتقی خان فراهانی معروف به امیر کبیر پرداخته است.

نویسنده و کارگردان این اثر،‌افزود: در این اثر نمایشی داریوش پورآرین، مرتضی ایجادی، محمد یوسفی، مرضیه فتخانی، فاطمه آخوندیان، باران سپهری و فاطمه خوش سخن بازی می کنند و مرضیه فتخانی و مرتضی مرتضوی راد نیز دستیاران کارگردان هستند.

وی ادامه داد: احمد شریفی و سالار حسینی طراح صحنه، هادی معزی طراح گرافیک، مرضیه تهوری طراح لباس، فاضل حائری یزدی طراح گریم، احسان گائینی مدیر تبلیغات، علی فهیمی مدیرتولید، ابوالفضل فهیمی دستیار تولید، امیرحسین نبی گل مدیر صحنه، مرتضی بختیاری، مرضیه فتخانی و مژگان خیرخواه اجرای گریم، مژگان خیرخواه منشی صحنه، زهره خانی و سهیلا قطبی عکاس، سید محمدرضا پیغمبری و هومن پیری ساخت دکور و شیرین شریفی مسئول رزرو تلفنی از دیگر همکاران این نمایش می‌باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.