سید محمدتقی حسینی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: فرهنگیان سازماندهی‌شده دراین طرح، پس ازگذراندن دوره‌های آموزشی پیرامون ابعاد مختلف عمل به امربه‌معروف و نهی از منکر و روش‌های ترویج آن،‌ درزمینهٔ آشنایی دانش آموزان با این فریضه دینی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که مدرسه کانون نهادینه ساختن ارزش‌های فرهنگی است، افزود: در این طرح، دانش‌آموزان پس از آشنایی بااهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر مانند همیاران پلیس درزمینهٔ گسترش این فرهنگ اسلامی در میان خانواده،‌ اقوام و آشنایان و همچنین جامعه پیرامون خود،‌ تلاش خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های فرهنگی پیرامون گسترش امربه‌معروف و نهی از منکر دردانشگاه‌های استان نیز گفت: در این‌گونه محیط‌ها برای رسیدن به نتیجه موردنظر، ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر باید با روش‌های خاص و ویژه و به‌صورت اقناعی موردتوجه باشد.

حسینی بیان کرد:‌ درهمین رابطه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان،‌ نشست‌های تخصصی مستمری را با حضور استادان و صاحب‌نظران امور فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌کند تا فعالیت‌های انجام‌شده در این زمینه، تأثیرگذاری لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اولویت داشتن امور ایجابی بر روش‌های سلبی، افزود: به دنبال آن هستیم تا در بخش‌های مختلف و ازجمله در مدارس و دانشگاه‌های استان، ابتدا زمینه گسترش معروف موردتوجه باشد و سپس برای برخورد با منکر اقدام شود.

وی ادامه داد: محیط‌های آموزشی ازجمله مهم‌ترین کانون‌ها برای تبیین سبک زندگی اسلامی هستند و می‌توانند ارزش‌هایی همچون عمل به امربه‌معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.