اسرافیل شعاعی روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات استانداری قم همچنین با بیان فعال بودن ۲ دستگاه ماشین آلات آتش نشانی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ادامه داد: برنامه نصب ۱۰ عدد شیرآلات آتش نشانی در ۲ سال آینده در این منطقه عملیاتی می شود، در حال حاضر ۲۱ شیر آتش نشانی در این شهرک موجود است.
وی اضافه کرد: در شهرک صنعتی محمود آباد ۲ ایستگاه ماشین آتش نشانی فعال بوده و سال ۹۹ نیز ۵ شیر آتش نشانی خریداری و در این شهرک نصب می شود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قم تصریح کرد: در شهرک قنوات نیز سال ۹۹ یک دستگاه ماشین آتشنشانی افزوده می شود، در حال حاضر فقط یک دستگاه ماشین آتش نشانی در این شهرک فعال است.
وی با اشاره به توان کنونی شهرک های صنعتی قم تصریح کرد: ۳ هزار و ۷۶۳ هکتار مساحت کل اراضی ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی استان قم است.
وی اضافه کرد: از این بین یکهزار و ۵۵۵ هکتار را زمین های صنعتی شامل شده و ۲ هزار و ۳۴۷ هکتار نیز در فاز عملیاتی قرار دارند.
شعاعی بیان داشت: ۳۵۱ لیتر بر ثانیه آب در شهرک های صنعتی قم تامین شده در حالی که نیاز واقعی ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی قم به آب ۴۶۸ لیتر بر ثانیه است.
وی  افزود: ۳۳۵ مگاوت برق نیز در این ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی استان تامین شده است، نیاز واقعی شهرک های صنعتی استان به برق ۵۷۵ مگاوات است.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد،ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد آن مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.