اکبر زارعی روز سه شنبه در جلسه کارگروه آرد، نان و گندم در سالن جلسات استانداری افزود:  قیمت نان لواش از سال ۹۳ تا ۹۷ فقط ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته که به هیچ وجه با افزایش نرخ تورم  همخوانی ندارد.
وی تاکید کرد: در نرخ‌گذاری جدید نان در قم، اقتضائات سیاسی و اجتماعی شهر قم در نظر گرفته شده است.
زارعی  گفت:‌ طبق سیاست دولت قیمت نان باید کنترل باشد اما لازم است تا در کنار پایبندی به این سیاست صحیح دولت، انتظارات فعالان و کارگران این حرفه نیز تامین شود.
وی خاطرنشان کرد: قیمت نان لواش از سال ۹۳ تا ۹۷ به مدت ۵ سال به دلیل عدم افزایش قیمت این محصول در استان قم خسارت های فراوانی متحمل شد.
زارعی گفت:‌ با سیاست‌های اجرا شده در رابطه با نان، ماشین آلات پیشرفته جایگزین کارگران نانوایی و بیکاری بخشی از این افراد شده است.
مدیرکل استاندارد قم نیز  دراین جلسه بیان کرد: فرمول و نحوه محاسبه سازمان صنعت، معدن و تجارت بر مبنای تناسب با قیمتگذاری تهران مشکل داشته و نباید طبق آن در استان قم نیز عمل شود.
مجید آوری فرد گفت:‌برخی آنالیزهای جدید در قیمت گذاری نان درقم مانند تعداد کارگران در پخت ۸ کیسه آرد همخوانی با داده های واقعی ندارد.
وی اظهار داشت: در نرخگذاری جدید نان باید به حقوق عموم مردم و کارگران نانوایی توجه شود، در افزایش های قبلی نرخ نان، سود حاصل از افزایش نان به صاحب واحد نانوایی رسیده و کارگران نصیبی از این اتفاقات ندیده اند.
در حال حاضر حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح استان قم فعال هستند که ۶۰۳ نانوایی دولتی بوده و از آرد یارانه ای استفاده می کنند و بقیه نانوایی های آزاد پز هستند که تعداد کمی از آن ها بدون مجوز فعالیت دارند.
۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.