به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در نشستی با اعضای قرارگاه مردمی اربعین در مصلای قدس قم، با تاکید بر اهمیت خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) افزود: خدمت به زائران امام حسین(ع) افتخار بزرگ و بر مبنای اعتقادهای قلبی و باورهای دینی مردم است.

وی تلاش برای رفع موانع و مشکل‌ها در زمینه میزبانی از زائرین را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: آسیب‌شناسی خدمات ارائه‌شده به زائران اربعین در سال‌های گذشته و ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در این حوزه اهمیت ویژه‌ای در بهبود خدمات خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت مستندسازی و جمع‌آوری فعالیت‌های مواکب و کمیته‌های ذیل ستاد اربعین استان، تصریح کرد: حمایت از  موکب‌های مردمی و پیگیری تخصیص اعتبارات ملی با توجه به زائرپذیری ویژه قم، باید با جدیت پیگیری شود.

سرمست با اشاره به تقویت فرهنگ زائرپذیری و اعتلای فرهنگ‌ میزبانی در بین مردم و لزوم هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان با نیروهای مردمی گفت: بهره‌گیری از اماکن و بقاع متبرک، مساجد و سایر فضاهایی که قابلیت خدمات‌رسانی دارند در دستور کار قرار گیرد.

استاندار قم همچنین در حاشیه این بازدید در گفت‌وگویی، با اشاره به ارتقاء سطح خدمات به زائران، اظهار داشت: خدمات اسکان و پذیرایی از زائران در قرارگاه‌های اسکان در امامزاده جمال‌الدین(ع)، مصلای قدس و مسجد مقدس جمکران با محوریت مردم و حمایت دستگاه‌های دولتی در مسیر میزبانی هرچه بهتر از این زائران است.

وی ادامه داد: برنامه‌های ستاد اربعین استان با اولویت فرهنگ‌سازی در حوزه میزبانی از زائران و ترویج فرهنگ حسینی در حال اجراست.

 سرمست، حضور نیروهای مردمی و جهادی در خدمت‌رسانی به زائران را موردتوجه قرار داد و اضافه کرد: موقعیت ویژه قم در اعزام زائر و زائرپذیری در ایام اربعین خدمت و کار هماهنگ نیروهای مردمی و کمیته‌های ذیل ستاد اربعین استان را می‌طلبد.

استاندار قم همچنین به آمادگی استان در ایام اربعین برای میزبانی از زائران اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جهتی است که برای ایام بعد از اربعین نیز فضای اسکان و پذیرایی از زائران در مسیر بازگشت مهیا باشد.

۷۴۰۴/ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.