جواد محمدزاده، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیست و چهارمین دوره  مسابقات  سبک شائولین لوهان چوان با حضور ۲۱۰ ورزشکار از استان‌های مختلف کشور به میزبانی استان البرز از روز دهم تا ۱۲ مهرماه برگزار شد.

وی ادامه داد: ورزشکاران استان با درخشش در این رقابت‌ها موفق به کسب ۱۴ مدال طلا، ۶ مدال نقره و ۳ مدال برنز شدند که این موجب شد تا تیم قم در جایگاه نخست این مسابقات قرار گیرد.

رئیس هیات ووشو قم ادامه داد: استان‌های البرز و اصفهان به ترتیب موفق به کسب عنوان‌های دوم و سوم تیمی این رقابت‌ها شدند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ورزشکاران در ۲۰ سبک مختلف زیرمجموعه ووشو فعالیت می‌کنند که محدودیتی برای حضور ورزشکاران در این سبک‌ها وجود ندارد.

محمد زاده در ادامه با اشاره به در پیش بودن مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو گفت: مسابقات انتخابی تیم ملی بانوان روزهای ۱۲ تا ۱۳آبان ماه به میزبانی تبریز و مسابقات انتخابی تیم ملی آقایان از ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه در استان البرز برگزار می‌شود.

رئیس هیات ووشو قم، مسابقات انتخابی تیم ملی را بسیار سخت دانست و ادامه داد: تیم‌های بانوان و آقایان استان زیر نظر مربیان خود به‌طور مستمر در حال تمرین هستند تا حضوری قدرتمند در این رقابت‌ها داشته باشند.

محمدزاده، افزود: استان‌های شاخص کشور در رشته ووشو از سال‌ها قبل برنامه‌ریزی گسترده در این زمینه انجام داده‌اند و این مسیری است که قم به‌تازگی وارد آن شده و برای کسب موفقیت در این زمینه باید برنامه بلندمدت داشت.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در ووشو قم نتایج خود را در سال ۹۷ نشان داد به‌گونه‌ای که پس از چند سال رکود و عدم موفقیت شاخص در این رشته ورزشی، اکبر مقدم سانداکار قمی با عضویت در تیم ملی موفق به کسب عنوان طلای مسابقات آسیایی شد.

رئیس هیات ووشو قم، گفت: تیم تالوی قم نیز در دومین المپیاد استعدادهای برتر کشور با کسب عنوان دوم تیمی،‌ بهترین نتیجه را در میان تیم‌های اعزامی قم به رشته‌های مختلف این المپیاد داشته که این موضوع نوید از آینده‌ای روشن برای این رشته ورزشی در استان دارد.

۹۰۰ ورزشکار، بیش از ۴۰ مربی حرفه‌ای و بیش از ۲۰ باشگاه ووشو در قم فعالیت دارد.

۷۴۰۴/  ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.