نیما روحانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد:‌ استان قم به دلیل در اختیار داشتن نیروی انسانی ماهر و متخصص و همچنین وجود امکانات زیرساختی موردنیاز،‌ می‌تواند به‌عنوان پرچم‌دار اقتصاد دانش‌بنیان در بهره‌برداری از صنایع پیشرفته و راهبردی موردنیاز کشور،‌ فعالیت کند.

وی با اشاره به اهمیت محیط‌زیست در اقتصاد دانش‌بنیان، بیان کرد: استقرار صنایع پیشرفته و پاک در قم علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و افزایش سطح درآمدهای استان،‌ از تخریب محیط‌زیست و آلوده شدن هوا نیز جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد:‌ نخبگان فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان استان با شناخت ظرفیت‌های صنعتی این منطقه، می‌توانند طرح‌های راهبردی برای ایجاد صنایع پیشرفته در قم را ارائه دهند.

روحانی بابیان لزوم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استان برای ارتقا سطح فعالیت‌های آن‌ها،‌ گفت:‌ فعالان بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری در طرح‌های ارائه‌شده از سوی شرکت‌های دانش‌بنیانی که توسط نهادهای رسمی تائید شده‌اند،‌ می‌توانند فعالیت اقتصادی مطمئن و سودآوری را تجربه کنند.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان همچنین می‌توانند درزمینهٔ تدوین استانداردهای موردنیاز برای استقرار صنایع پیشرفته در استان که منجر به ارتقا سطح کمی و کیفی محصولات تولید شده در قم خواهد شد،‌ نقش ایفا کنند.

وی همچنین با اشاره به حمایت‌های دولتی برای رونق اقتصاد دانش‌بنیان در کشور،‌ ادامه داد:‌ صندوق‌های پژوهش و فناوری، مراجع قابل اتکایی برای حمایت از جامعه نخبگانی و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و در همین رابطه صندوق پژوهش و فناوری کریمه در قم آمادگی دارد تا خدمات موردنیاز کارآفرینان و نخبگان استان را در راستای ارتقا سطح فعالیت ایشان ارائه دهد.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.