احمد احمدی روز یکشنبه در هم اندیشی نقش پیاده روی اربعین در روابط ایران و عراق در سالن کنفرانس مرکز همایش های غدیر قم، اربعین را در راستای ترویج فرهنگ عاشورا دانست و افزود:‌ اربعین حرکت در مسیر آرمان ها و اهداف عاشورا، تجلی دوستداران اهل بیت(ع) و بزرگترین تجمع دینی در جهان است که هیچ حزب و گروهی توانایی برپایی چنین مراسمی را نداشته و نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی و عراق رسته از دست بعثی ها باید نقش خود را در چارچوب انقلاب جهانی مهدوی ایفا کنند گفت: ایران و عراق بخش اعظمی از جهان اسلام را شامل می شوند بنابراین شایسته است در راه تحقق تمدن اسلامی مجاهدت نموده و ان را به عنوان الگویی دست یافتنی به جهان به خوبی معرفی کنند.

استاد و تحلیل گر مسائل سیاسی عراق اظهار داشت:‌درآینده ای نه چندان دور و در عصر ظهور، کوفه محل حکومت امام زمان(عج) خواهد شد، بنابریان باید عراق به مرحله ای از رشد برسد که در زمان ظهور به نقش والای خود به خوبی عمل کند.

وی گفت: ایران و عراق در طول تاریخ دوستدار اهل بیت(ع) بوده و هستند که در طول تاریخ برای حراست از حریم اهل بیت(ع) همواره در میدان حضور داشته اند.

وی گفت: اربعین حلقه وصلی است که انقلاب نبوی و علوی را به انقلاب جهانی مهدوی(عج) متصل می سازد.

احمدی، ادامه داد: از جمهوری اسلامی و مردم ایران اسلامی انتظار می رود، علاوه بر شرکت در این حماسه بزرگ و نقش آفرینی در تمام زوایای حیات بشریت، بستر مشارکت دیگران را فراهم سازند و در فراهم ساختن این بسترها، یاور و مددکار عراق باشند.

وی با تاکید بر تلاش برای گسترش اربعین تصریح کرد: باید تلاش شود تا با تبیین حکیمانه فلسفه اربعین، این حرکت عظیم در مسیر تمدن سازی با آفات کمتری مواجه شود.

استاد و تحلیل گر مسائل سیاسی عراق، گفت: ۲ ملت و دولت ایران و عراق خود را باید رسول اربعین تلقی کرده و در انجام رسالت خود مجاهدانه تلاش کنند ضمن اینکه باید در برنامه ریزی ها به حماسه حسینی و اربعین از منظر جهانی و فرامذهبی نگریسته شود.

احمدی، با انتقاد از ایجاد حرکت های موازی در ایام اربعین اظهار داشت: برنامه ریزی دقیق و دور اندیشانه در راستای تمدن سازی اربعین، اختصاصی ماندن اربعین به عنوان حرکت منحصر به فرد، مراقبت مستمر از اربعین در مقابل انحرافات و بدعت گزاری ها، اجتناب از دولتی شدن این حماسه و همچنین پرهیز از اقدام های تنش زا در تمام ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، تبلیغی و ورزشی از جمله اقدام های حراست و تبیین درست اربعین است.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.