سید محمدتقی حسینی روز یکشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: انجام امربه‌معروف و نهی از منکر زبانی، وظیفه همگانی است که باید با استفاده از فرصت منابر و مجالس ایام محرم و صفر، به‌عنوان یک فرهنگ الهی در میان مردم ترویج شود.

وی افزود: در همین راستا،‌ ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم،‌ ارتباط گسترده‌ای را با مجموعه فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان ایجاد کرد تا نهادینه کردن این فریضه الهی در شهر کریمه اهل‌بیت(ع)‌ با استفاده از فرصت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی ادامه داد:‌ برای اجرای صحیح امربه‌معروف و نهی از منکر باید حساسیت مردم نسبت به آنچه پیرامونشان در جریان است گسترش یابد،‌ به همین منظور ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم می‌کوشد با برگزاری دوره‌های آموزشی و انجام تبلیغات محیطی در سطح شهر، مصادیق معروف و منکر را به مردم معرفی کند.

حسینی گفت: باوجود اهمیت بسیار زیاد موضوع عفاف و حجاب در آموزه‌های اسلامی،‌ اما انجام امربه‌معروف و نهی از منکر تنها محدود به آن نمی‌شود و مصادیق بسیاری زیادی برای عمل به این واجب الهی در میان متدینین وجود دارد.

وی بیان کرد: عموم مردم در خصوص انجام امربه‌معروف و نهی از منکر زبانی وظیفه‌دارند، اما در مرحله اجرا،‌ این نهادهای حاکمیتی هستند که باید به مسائل پیش‌آمده رسیدگی و در حدود شرع و قانون با آن برخورد کنند.

وی با اشاره به این‌که مردم نباید نسبت به انجام امربه‌معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت باشند،‌ ادامه داد: عمل به این دستور دینی موجب همبستگی بیشتر مؤمنان و حفظ ارزش‌های الهی در جامعه اسلامی می‌شود که لازمه رسیدن به هر پیشرفتی است.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.