در این آئین که بهرام سرمست استاندار قم و جمعی از نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، معاونین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رؤسای دانشگاه و مراکز آموزش عالی حضور یافته بودند، از نفرات برگزیده در ۳۳ رشته در ۶ بخش مرتبط با حوزه های قرآن و عترت تجلیل به عمل آمد.

رئیس دانشگاه قم که میزبانی برگزاری این دوره از جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور را نیز برعهده داشت، در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تبعیت از قرآن کریم به عنوان تنها کتاب آسمانی بدون تحریف است.

حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز با بیان اینکه معجزات انبیای الهی هرکدام مختص زمان خودشان بوده، اما قرآن کریم معجزه جاودان پیامبر گرامی اسلام است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم در تمامی عصرها و دوران ها جاری و ساری بوده و برای همه بشریت پیام هدایت دارد.

وی وجود نورانی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را مجریان قرآن کریم دانست و گفت: قرآن کریم به برکت خون شهیدان انقلاب اسلامی، امروز جایگاه ویژه ای پیدا کرده و ما امیدواریم همواره از خادمان این کتاب آسمانی باشیم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: دانشجویان قرآنی در هر شهر و دیاری که حضور دارند، باید پیام رسان قرآن و عترت بوده و برای توسعه آموزه ها و معارف قرآنی باید از هیچ کوششی دریغ نکنند.

مرحله سراسری سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت با حضور حدود ۴۵۰ تن از دانشجویان برگزیده قرآنی از سراسر کشور در روزهای ۱۰ و ۱۱ مهرماه سال جاری در بخش های آوایی، معارفی، ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری در دانشگاه قم برگزار شد.

۸۱۴۶/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.