وی عصر پنجشنبه در آئین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور درقم افزود: انبیای الهی دارای معجزات تکوینی و متناسب با فن همان زمان اما برتر و بالاتر بوده اند، اما معجزه پیامبر گرامی اسلام(ص) تدوینی است و علاوه بر متناسب بودن با فن و هنر زمان خود، معجزه ای جاودان و دائمی است، زیرا شریعت اسلام دائمی و همیشگی است.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه قرآن کریم بواسطه فعل و وجود نامحدود خداوند، نامحدود و بی‌نهایت است اظهار داشت: اگر امروز تمامی تفاسیر قرآن کریم از همه ابعاد و جوانب را در یک کتابخانه عظیم جمع کنند، همچنان مفسران حقایق و مسائل نو را از میان آیات قرآن مطرح می‌کنند و همچنان جای بحث در رابطه با این کتاب آسمانی باقی است.

وی در ادامه افزود: با گذشت قرنها از نزول قرآن کریم و هرچه جلوتر می‌رویم، این کتاب آسمانی نه تنها قدیمی نشده، بلکه برای هر دوره و زمان برای انسانها برنامه زندگی و پیام سعادت و سلامت به ارمغان آورده و این از ویژگیهای بسیار برجسته قرآن کریم است.

این مرجع تقلید با اشاره به حدیث ثقلین، افتخار مسلمانان را اتصال به کتاب بی‌نهایت قرآن کریم دانست و گفت: قرآن و عترت هیچگاه از هم جدا نمی‌شوند و هرکدام دیگری را تفسیر می کنند و شیعیان نیز باید از مبانی قرآن و عترت در کنار یکدیگر بهره‌مند شوند.

وی در پایان با بیان اینکه ترویج و توسعه فرهنگ و معارف قرآن کریم، هجمه های فکری و عقیدتی دشمنان را خنثی می کند، گفت: امروز دشمنان در فضای مجازی ایمان، اخلاق، عفت و حیای جوانان را نشانه گرفته اند و برای گمراه کردن نسل جوان کشورمان بسیار تلاش می کنند، از این رو باید با ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه این توطئه ها را خنثی کنیم.

مرحله سراسری سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت با حضور حدود ۴۵۰ تن از دانشجویان برگزیده قرآنی از سراسر کشور در روزهای ۱۰ و ۱۱ مهرماه سال جاری در بخش های آوایی، معارفی، ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری در دانشگاه قم ترتیب یافت.

۸۱۴۶/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.