اسرافیل شعاعی روز سه شنبه در بیست و یکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم در سالن جلسات استانداری بیان کرد: ایجاد نواحی صنعتی و شهرکهای تخصصی از هدف گذاری های اصلی استان است.
وی بیان کرد: شهرک الغدیر حلقه مفقوده استان است  که با وجود مساحت ۸۰۰ هکتاری، هنوز زیرساخت های صنعتی و خدماتی در آن به درستی شکل نگرفته است.
وی اظهار داشت: برای ایجاد شهرک تخصصی سرمایه گذاری در شهرک الغدیر در درجه نخست باید زیرساخت های مورد نیاز از جمله برق و گاز به صورت کامل و مورد نیاز سرمایه گذاران خارجی تامین شود.
شعاعی همچنین تصریح کرد: برای ایجاد ناحیه تخصصی پوشاک در شهر کهک قم طرحهای ابتدایی نهایی شده و آغاز عملیات عمرانی آن معطل واگذاری زمین از سوی مسئولان استانی است.
وی در ادامه با اشاره به روند مطلوب سرمایه گذاری در استان عنوان کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری شاهد افزایش سرمایه گذاری در قم بوده ایم.
وی با اشاره به تامین زیرساختهای آتش نشانی در شهرک های صنعتی گفت: برای تقویت زیرساخت های آتش‌نشانی در شهرک شکوهیه، ۲ باب ایستگاه جدید در فاز یک و فاز توسعه شهرک پیش بینی شده است.
شعاعی تصریح کرد: با ارتقا و زیرساخت های ایمنی در شهرکهای صنعتی در آینده تعداد آتش سوزیهای از نظر کمی و کیفی سیر نزولی به خود خواهد گرفت.
شهرک صنعتی الغدیر قم در ۵۰ کیلومتری قم  قرار گرفته  و بیش از ۲ هزار هکتار وسعت دارد.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد آن مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.