مهرداد غضنفری روز سه شنبه در بیست و یکمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم در سالن جلسات استانداری ادامه داد: رفع موانع تولید و تسهیل در امر اشتغال و سرمایه گذاری، جهت گیری کارگروه ستاد تسهیل استان است.
وی با ابراز رضایت از روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال گذشته گفت: شیوه و شکل پرداخت تسهیلات و معرفی پرونده های متقاضی سال گذشته امسال نیز در سطح استان عملیاتی میشود.
غضنفری خاطرنشان کرد: نرخ تسهیلات رونق تولید با بهره ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت میشود که  با مدیریت منطقی مدیران واحدهای تولیدی میتواند منشا تولید و افزایش بهره وری و اشتغال شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بیان کرد: همچنین از محل تبصره بند الف ماده ۱۸ تسهیلاتی با سود بهره کمتر از ۱۸درصد نیز به واحدهای تولیدی اختصاص یافته که فرصت مطلوبی برای بهبود وضعیت تولید و اشتغال استان به وجود آورده است.
وی بیان کرد: تسهیلات پرداخت شده از این محل تا ۶ درصد کمتر از نرخ تسهیلات ۱۸ درصدی رونق تولید به واحدهای صنعتی استان پرداخت خواهد شد.
وی اظهار داشت: ارتقای واحدهای تولیدی که زیر ظرفیت واقعی اشتغال مشغول فعالیت تولیدی هستند از رویکردهای مهم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان است.
غضنفری بیان کرد: همچنین ارتقای اشتغال و تولید در واحدهای فعال و واگذاری واحدهای تملیکی به جلوگیری از رکود و تعطیلی واحدهای صنعتی از هدف گذاری های مهم استان در سال جاری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در ادامه خاطرنشان کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل و مدیریت بحران استان که در دست تدوین است یک اقدام پایدار برای ارتقای ایمنی واحدهای صنعتی در دست احداث و واحدهای فعال کنونی است.
وی خاطرنشان کرد: ملاک رعایت استاندارد و ادامه فعالیت واحدهای صنعتی، تاییدیه دستگاه های متولی و نظارتی است.
۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.