مهدی متقیان عصر شنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: اگر شناخت کافی از تهدیدها نداشته باشیم و نقاط ضعف و قوت را نیز احصا نکنیم، به‌طور حتم کار سلیقه‌ای می‌شود و چون هدف‌ها در یک‌جهت نیست، یکدیگر را خنثی می‌کند و نتیجه مطلوبی ندارد.

وی بیان داشت: به همین جهت مراحل تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان از ابتدای سال ۹۸ آغاز شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشاور این طرح در استان آماده است، و در یک جلسه‌ای آموزش لازم در خصوص نحوه پرکردن فرم اطلاعات را به کارشناسان دستگاه‌ها ارائه خواهد داد.

متقیان همچنین موضوع صیانت از اطلاعاتی که در این طرح جمع‌آوری می‌شود را موردتوجه قرار داد و افزود: افرادی که دسترسی به اطلاعات دارند باید ارزیابی‌شده و صلاحیت آن‌ها احراز شود.

وی گفت: نحوه جمع‌آوری، پیدایش و آنالیز اطلاعات در تفاهم یادشده مشخص‌شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری هشتم تا چهاردهم آبان به‌عنوان هفته پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید برنامه‌های این هفته را در یک‌زمان مشخص به دبیرخانه شورای پدافند غیرعامل ارسال کنند.

وی تاکید کرد: برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل باید متناظر بر آموزش، پژوهش، فرهنگ‌سازی و رزمایش باشد.

وی با اشاره به ابلاغیه صورت گرفته برای انجام رزمایش پدافند زیستی گفت: رئیس قرارگاه پدافند زیستی، استاندار است و هشت کارگروه ذیل این قرارگاه و هشت کارگروه عملیاتی نیز در زیرمجموعه کارگروه اصلی است تا این رزمایش انجام شود.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.