به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز شنبه در جمع احزاب و تشکل‌های سیاسی قم افزود: هدف این نشست‌ها همدلی بیشتر بین گروه‌های مختلف سیاسی است و در صورت لزوم برای برگزاری جلسات تخصصی با مدیریت استان این آمادگی وجود دارد.

وی عملیاتی شدن منشور گفت‌وگوی سیاسی ابلاغی  از سوی وزیر کشور را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این منشور به استانداران تکلیف شده و در بندهای مختلف آن آیین‌نامه گفت‌وگو و نشست با طیف‌های مختلف اجتماعی و سیاسی تبیین شده و شایسته است تا با تهیه مصوبات در این نشست‌ها، خروجی جلسات به مدیریت استان منتقل شود.

وی به مساله جوان‌گرایی در انتصاب مدیران نیز تاکید و اظهار کرد: این رویکرد نباید در توجه به تجارب بزرگان و اکرام متخصصین و نیز استفاده از نظرات مشورتی مدیران باسابقه لطمه‌ای وارد کند.

سرمست همچنین با اشاره به‌ضرورت توجه منتقدین و صاحب‌نظران به عملکرد مدیران، اظهار کرد: مدیران باید پاسخگوی عملکرد خود بوده و در چارچوب قانون تکالیف خود را در پیش گیرند.

استاندار قم با اشاره به نقش مدیریت استان در اجرای سیاست‌های کلان مدیریتی، اضافه کرد: مردم و افکار عمومی انتظار دارند مدیریت استان فارغ از هرگونه دیدگاه حزبی و جناحی، در مقام عمل حامی حقوق آن‌ها باشد و مهم‌ترین عامل در این مسیر نگاه خیر خواهانه به همه اقشار است.

سرمست اعتقاد راسخ خود به رعایت اخلاق در سیاست را موردتوجه قرار داد و افزود: در جامعه  فقدان رابطه اخلاق و سیاست عامل بسیار مهمی در کاهش اعتماد افکار عمومی است و مدیران باید در اجرای تکالیف قانونی خود به این مهم توجه کنند.

وی ادامه داد: استفاده از خرد جمعی و توجه به مصالح نظام و مشی اعتدال رویه مدیریت استان در اجرای قوانین است و باید مدیران اجرایی نیز در این مسیر گام بردارند و پاسخگوی افکار عمومی در حیطه وظایف خود باشند که این موارد در ارزیابی مدیران در نظر گرفته می‌شود.

وی همچنین به اهمیت توجه به برگزاری انتخابات سالم و باشکوه اشاره و تصریح کرد: در اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب باید به اصولی چون امنیت، سلامت و عملکرد مجریان انتخابات در چارچوب قانون نظارت صورت گیرد تا بتوانیم با ایجاد اعتماد و نشاط سیاسی در جامعه، زمینه‌ساز حضور پرشور مردم در انتخابات باشیم.

۱۱۷۵ /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.